ایزدیار: اشرف غنی در رهایی زندانیان طالبان تجدید نظر کند

© Photo / FB / Salem Ezadyarمحمدعلم ایزدیار، معاون مجلس سنای افغانستان
محمدعلم ایزدیار، معاون مجلس سنای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول مجلس سنا در پی تشدید حملات طالبان در مناطق مختلف کشور از رییس جمهور غنی خواست که در مورد رهایی 175 زندانی طالب تجدید نظر کند.

به گزارش اسپوتنیک، محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا در پی تشدید حملات طالبان در مناطق مختلف کشور از رییس جمهور غنی خواست که در مورد رهایی 175 زندانی طالب تجدید نظر کند.
آقای ایزدیار که روز سه‌شنبه (17 ثور) در نشست عمومی مجلس سنا صحبت می‌کرد گفت: "طالبان در پاسخ به درخواست آتش‌بس جرگه مشورتی صلح حداقل در ماه مبارک رمضان، گفتند که کشتن افغان‌ها و ویرانی کشور در این ماه ثواب بیشتر دارد؛ این به ما می‌آموزاند که سیاست تضرع نتیجه ندارد؛ امیدوارم رییس جمهور متناسب به اوضاع تصمیم بگیرد و در قسمت رهایی 175 طالب تجدید نظر کند."
او با اشاره به حمله طالبان بر فرماندهی پولیس بغلان و حمله این گروه در ولسوالی گلستان ولایت فراه گفت که تشدید حملات نشان می‌دهد که دشمن به ندای صلح مردم افغانستان پاسخ مثبت نمی‌دهند.
آقای ایزدیار تاکید کرد؛ رهایی 175 طالب به معنای رهایی 175 انتحاری و آدم کش طالب است که در صورت رهایی آنان، جان‌های ده‌ها و هزاران مردم بیگناه به مخاطره خواهند افتاد.
به گفته عبدالله قرلق منشی مجلس، هم اکنون اولویت طالبان مذاکره و امتیازگیری از امریکا است نه تامین صلح و آتش‌بس.
پیش از اینرئیس جمهور غنی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماۀ مبارک رمضان گفت که خواست مردم از طالبان برای صلح با واژه‌های روشن بیان شد و او از این گروه می‌خواهد تا به این خواست، پاسخ مثبت بدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала