نگرانی ناتو ازمبدل شدن افغانستان به پناه‌گاۀ هراس‌افگنان

© AFP 2023 / Paul J. Richardsاستولتنبرگ
استولتنبرگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل ناتو در دیدارش با مقام های ترکی، ازنقش سازندۀ این کشور به مأموریت حمایت قاطع ناتو درافغانستان، ستایش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز دوشنبه در دیدارش با مولود چاووش، اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در این کشور، یک باردیگر برجلوگیری از مبدل شدن افغانستان به پناه‌گاه امن هراس‌افگنان جهانی تأکید کرد.
استولتنبرگ می‌گوید که ترکیه یکی از بزرگترین کمک کننده‌گان به مأموریت حمایت قاطع ناتو درافغانستان است تا با چنین کمک‌ها از مبدل نشدن دوبارۀ افغانستان به یک پناه‌گاۀ امن هراس‌افگنان جهانی جلوگیری شود.
به گفتۀ دبیرکل ناتو، هم پیمانان این سازمان باهم یک جا پیشرفت‌های بزرگی را درجنگ با هراس‌افگنی از جمله درخاورمیانه، به‌دست آورده‌اند. 

او تاکید کرد، طالبان حاضر نیستند که با حکومت افغانستان گفت‌و‌گو کنند و او این موضوع را یک مشکل اساسی می‌داند.
این درحالی‌است که خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تضمین برای جلوگیری از فعالیت‌های هراس‌افگنانه، گفتگوها میان افغان‌ها و برقراری آتش‌بس موضوعاتی استند که نماینده‌گان ایالات متحد امریکا و طالبان در پنج دور گذشته دربارۀ آن‌ها در قطر، گفتگو کرده‌اند.
در همین حال، نیکولاس کی، سفیر ملکی ناتو برای افغانستان روز دوشنبه " 6 می" از پیچیدگی و آهسته بودن روند آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور نیر ابراز نگرانی کرد.
نیکولاس کی در گفتگوی ویژه با رادیو «سلام‌ وطندار» گفت، زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است، اما آمادگی‌ها برای برگزاری این انتخابات بسیار آهسته به پیش می‌رود و کارگیری از دستگاه‌های بایومتریک در این انتخابات نیز پیچیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала