پلان پکن در صورت ادامه جنگ تجاری با امریکا

© REUTERS / Hyungwon Kangچین-امریکا
چین-امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های چینی در مورد برنامه های این کشور در صورت ادامه جنگ تجاری با ایالات متحده، سخن گفتند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه China Morning Post چاپ چین؛ پکن در واکنش به افزایش احتمالی 25 در صدی تعرفه های امریکایی بر کالاهای چینی، بسته اقداماتی را جهت تحریک اقتصاد ملی آماده می کند.
سناریوی چنین واکنش از سوی چین به افزایش تعرفه های امریکایی شامل، کاهش مالیات کنونی و قطع جمع‌آوری مالیات اضافی، تشویق خرید لوازم برقی خانگی و موتر ها، و همچنان کاهش نرخ بهره برای رشد اعتبارات، مخصوصا برای شرکت های کوچک که در طول جنگ های تجاری آسیب پذیرتر هستند، می باشد.
همچنین، به گفته تحلیلگران محلی، ممکن است محدودیت های فروش املاک در شهرهای کوچک برداشته شده و اقدامات بیشتر برای باز شدن اقتصاد به سرمایه گذاران خارجی صورت گیرد.
باید گفت که برنامه تحریک و تشویق اقتصاد چین پیش ازاین برنامه ریزی شده بود، اما، اعلامیه اخیر دونالد ترامپ در مورد وضع تعرفه های جدید بالای کالا های چین،اجرایی شدن آن را تسریع کرد.
چین پیشتراعلام کرد که حاضر نیست در سایه تهدید های رئیس جمهور ترامپ با امریکا مذاکره کند و در صورت اعمال تعرفه های جدید، مذاکرات را لغو خواهد کرد.
پس از اینکه دونالد ترامپ اعلام کرده که تعرفه‌های جدیدی را بر روی محصولات چین اعمال خواهد کرد، چین تصمیم گرفت به مذاکرات خود درباره جنگ تجاری با آن کشور "امریکا" خاتمه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала