6 میلیون بی سواد در آلمان زندگی می کنند

© AP Photo / Michael Sohn6 میلیون بی سواد در آلمان زندگی می کنند
6 میلیون بی سواد در آلمان زندگی می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آلمان 6.2 میلیون نفر در خواندن متن به زبان آلمانی دچار مشکل می باشند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه آلمانی Die Zeit بر اساس نتایج یک تحقیق که در سال 2018 انجام شد؛ معلوم گردیده است که در مجموع 7.3 در صد از بزرگسالان در آلمان که به زبان این کشور تکلم می کنند، در نوشتن و خواندن متن کمتر مهارت دارند.
خاطر نشان می گردد که این افراد قادر به نوشتن و خواندن جملات به گونه‌ای جداگانه هستند، اما نمی توانند متن کامل را نوشته و یا درست بخوانند.
علاوه براین بیش از یک در پنج نفر از شهروندان این کشور فاقد تحصیلات متوسطه بوده و فقط بیش از 40 درصد دارای تحصیلات ابتدایی هستند.
گفته می شود که تقریبا نیمی از این افراد که با مشکل سواد مواجه هستند "حدود 2.9 میلیون نفر" ریشه های مهاجرتی دارند.
یادگیری زبان آلمانی برای بسیاری از پناهجویان بی سواد به مانع بزرگی بر سر راه ادغام آن ها تبدیل شده است. اداره فدرال آلمان برای این دسته از پناهجویان امکان شرکت در کورس های ویژه ای را فراهم کرده است.
از اول اپریل امسال، اتحادیه اروپا اقدامات خود را برای نجات مهاجران در ساحل لیبیا متوقف کرده است؛ زیرا توافق با کشور های که باید افراد را بپذیرد، غیرممکن ثابت شد.
در عین حال، از ترس تبدیل شدن به مرکز پذیرش مهاجران، هیچکدام از کشور ها مایل به واگذاری پرچم خود را به سازمان های غیر دولتی بشردوستانه (NPO) نیز نمی باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала