مسکو: برای دفع تهدیدهای استراتژیک امریکا اقدامات لازم روی دست می‌گیریم

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: برای دفع تهدیدهای استراتژیک امریکا اقدامات لازم روی دست می‌گیریم
مسکو: برای دفع تهدیدهای استراتژیک امریکا اقدامات لازم روی دست می‌گیریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام داشته است که روسیه تمام اقدامات لازم برای تامین امنیت خود در شرایط ایجاد تهدیدهای جدید واشنگتن، اتخاذ می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام داشته است که این مسکو اقدامات لازم برای تامین امنیت خود در شرایط ایجاد تهدیدهای جدید امریکا به‌دلیل خارج شدن واشنگتن از انجام مسوولیت‌هایش مبنی بر ثبات استراتژیکی، روی دست می‌گیرد.

وزارت خارجه روسیه با اشاره به توقف کار امریکا در چوکات پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد گفت که باوجود تلاش‌های زیاد از جانب مسکو برای مذاکرات و ادامه کار در چوکات این پیمان، واشنتگن از این پیمان خارج شد.

مایک پامپئو برای نخستین بار به روسیه سفر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
مایک پامپئو برای نخستین بار به روسیه سفر می‌کند

در خبرنامه وزارت خارجه روسیه آمده است: "در ماه اکتوبر سال ۲۰۱۸ به جناح امریکایی پیشنویس اعلامیه مشترک روسیه و امریکا در راستای جلوگیری از جنگ هسته‌ای و تحکیم ثبات استراتژیک، ارائه نموده پیشنهاد نمودیم تا کشورهای ما مسوولانه عمل کنند و قصد آغاز درگیری را که منجر به قتل بشر شود، نداشته باشند".

وزارت خارجه روسیه افزوده است: "این باعث می‌شد تا نگرانی در حال افزایش در جهان مبنی بر تصمیم واشنگتن برای بیرون شدن از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد شود، اما تا هنوز هیچ جوابی دریافت نکرده ایم".

وزارت خارجه روسیه در اخیر خاطر نشان ساخته است: "در شرایط ایجاد تهدیدهای جدید از جانب امریکا، البته که ما تمام اقدامات لازم برای تامین امنیت خود را روی دست می‌گیریم".

قبل از این وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا به تاریخ ۱۳ و ۱۴ ماه می به روسیه سفر می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала