جنرال دوستم خواستار برکناری فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شد

© Photo / FVP Afghanistan / FVP Afghanistanجنرال دوستم خواستار برکناری فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شد
جنرال دوستم خواستار برکناری فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست رییس جمهوری از رییس جمهور و وزیر دفاع خواسته‌است که ولی‌محمد احمدزی؛ فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین برکنار کنند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالرشید دوستم، در اعلامیه‌‌ای که منتشر کرده، آمده‌است که ناتوانی در میدان‌ جنگ، به مدیریت نادرست فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین ربط دارد و او در قبال وضعیت بد امنیتی در ولایت‌های شمالی مسوول است.
در بخشی از این اعلامیه، تصریح شده: «آشکار است که بروز کاستی‌ها و ناتوانی‌ها در میدان جنگ، در حالی که از لحاظ اسلحه، تجهیزات و دیگر امکانات نسبت به دشمن برتری دارند، به عدم مدیریت درست در قدمه‌های رهبری برمی‌گردد و من این نکته را یک‌بار دیگر خاطرنشان می‌دارم که قومندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در این نابه‌سامانی‌ها در قدم اول مسوول می‌باشد.»
پیش از این، عبدالرشید دوستم؛ معاون اول رییس جمهوری، روز دوشنبه، ۱۶ ثور در ولایت جوزجان، ولی‌محمد احمدزی؛ فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین را به بی‌پروایی در مهار ناامنی‌ها در شمال کشور متهم کرده‌بود.
در واکنش به این اظهارات، فرمانده احمدزی هم گفته‌بود که اگر جلو ناامنی‌ها در شمال کشور را نمی‌گرفت، ولایت جوزجان هم برای آقای دوستم باقی نمی‌ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала