انفجار قوی در شهرنو کابل + تصاویر و ویدئو

© اسپوتنیک - Azimانفجار در شهرنو کابل
انفجار در شهرنو کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دقایقی پیش صدای یک انفجار نسبتا قوی در منطقه شهر نو کابل شنیده شد.

 به گزارش اسپوتنیک، حوالی ساعت 11:40 قبل ازظهر درمقابل دفتر یک موسسه خیریه و درعقب دفتر دادستانی کل مربوط حوزه دهم امنیتی پولیس انفجار صورت گرفته است.
نوعیت انفجار تثبیت نگردیده تیم بررسی به محل اعزام صدای فیر های خفیف نیز شنیده می شود. 

 
وزارت امور داخله می‌گوید که این انفجار در مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل و در نزدیکی یک موسسه خیریه کونتر پارت (Counterpart International-Afghanistan)صورت گرفته است و نیروهای امنیتی به محل رسیده‌اند. 

وزارت امور داخله جزییات بیشتری در این باره نداده است.
تاهنوز از نوعیت انفجار و تلفات احتمالی آن معلوماتی در دست نیست. 

اما شاهدان عینی گفته‌اند که در نتیجه این انفجار، یک ساختمان که در نزدیکی ساختمان دادستانی کل کشور قرار دارد، آتش گرفته است.
به گفته شاهدان عینی، پس از این انفجار صدای تیراندازی نیز شنیده شده است. 

بر اساس آخرین گزارشات، سخنگوی وزارت صحت عامه گفته است که تاهنوز 9 زخمی از محل انفجار به بیمارستان ها منتقل شده اند. 

تا هنوز گروهی مسوولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. 

 

  • وزارت داخله مى گويد كه يك موتر بمب مهماجمان به دست نیرو های امنیتی افتاده و آنها قصد دارند آنرا منفجر نمایند و از شهروندان می خواهند تا آگاه باشند.  
  • وزارت داخله همچنین اعلام کرد که از اثر انفجار در شهر نو کابل، تا کنون 12 شهید و 22 زخمی توسط امبولانس به شفاخانه های کابل انتقال داده شده اند که همه افراد ملکی هستند. 

 

 

  • در همین حال، طالبان با نشر یک خبرنامه مسوولیت این انفجار را به عهده گرفته‌اند، و ادعا کرده اند این حمله بالای موسسه (کاونترپارت) که از سوی نهاد کمک های بین المللی ایالات متحده امریکا(یو اس آی دی) تمویل میگردد انجام شده است. بر اساس گزارشات مقامات امنیتی، نیروهای ویژه پولیس تاکنون 150کارمند موسسه (کاونترپارت) را نجات داده اند. این موسسه در سال 2005 فعالیت اش را افغانستان آغاز کرده‌است. تا هنوز از نوعیت این انفجار و تلفات دقیق آن گزارشی در دست نیست؛ اما گفته میشود که تاحال،22 زخمی از این رویداد به بیمارستان‌های شهر منتقل گردیده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала