افشای جزئیات تازه‌ از معامله قرن امریکا

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mikhail Metzel/TASS/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر افشای جزئیات تازه‌ از معامله قرن امریکا
افشای جزئیات تازه‌ از معامله قرن امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جزئیات طرح دونالد ترامپ در خصوص خاورمیانه معروف به "معامله قرن" اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های اسرائیلی، جزئیات طرح برنامه ریزی شده دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا مشهور به "معامله قرن"، منتشر شده است. رسانه های اسرائیلی، این سند را، که ظاهرا حاوی گزیده ای از این پروژه است را منتشر کرده اند. این سند توسط کارمندان وزارت امور خارجه اسرائیل به روزنامه نگاران داده شده است، اما رسانه های اسرائيل نام اين منبع آگاه را اعلام ننموده اند.
بر اساس برنامه منتشر شده، اسرائیل و سازمان آزادی بخش فلسطین و جنبش حماس توافق نامه ای را برای ایجاد یک دولت فلسطینی با عنوان "فلسطین جدید" امضا خواهند کرد. دولت جدید فلسطین شامل کرانه باختری و نوار غزه است، به استثنای زمین های اشغال شده توسط شهرک های یهودی نشین.
بر اساس این سند، اورشلیم تقسیم نخواهد شد، اما اورشلیم به پایتخت متحد میان فلسطین جدید و اسرائیل تبديل خواهد شد. در این سند، اشاره شده است که ساکنان عرب جز شهروندان دولت فلسطینی محسوب خواهند شد. آنها اجازه خرید خانه های یهودی را ندارند و همچنين یهودیان اجازه خريد خانه هاي بخش اعراب را ندارند.
فلسطین مي تواند برخي از اراضي مصر در نزدیکی غزه را دریافت کند و درآنجا فرودگاه، کارخانه ها، مناطق برای کشاورزی و تجارت ایجاد خواهند کرد. اندازه و ارزش اين زمين ها توسط کشورهاي ميانجي تعیین می شود: ایالات متحده، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و خلیج فارس از جمله آنها مي باشد.
با توجه به این پیش نویس، ارتش در دولت فلسطین وجود نخواهد داشت. تنها افسران پلیس می توانند سلاح های سبک داشته باشند. حماس در هنگام امضای توافقنامه سلاح های خود را تحويل خواهد داد. علاوه بر این، این اسناد نشان می دهد که دره اردن به اسرائیل تعلق خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала