سرنوشت پیمان هسته‌ای ایران چه خواهد شد؟

© Sputnik / Vitaly Podvitskiسرنوشت پیمان هسته‌ای ایران چه خواهد شد؟
سرنوشت پیمان هسته‌ای ایران چه خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران اعمال بخشی از شرایط برجام را متوقف نمود.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در آغاز مذاکرات امروز خود با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مسکو اعلام کرد حامل پیام کتبی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره برجام است و قصد دارد آنرا شخصاً به پوتین تقدیم کند.

ظریف اظهار داشت ایران آماده مبارزه برای احقاق حقوق خود است اما زمان اجرای تعهدات جامعه جهانی نیز رسیده است. وزیر امورخارجه ایران خاطرنشان ساخت که یقین دارد دولت روسیه در این صحنه در خطوط مقدم قرار دارد.همچنین وزیر خارجه ایران اعلام کرد دیدگاه تهران نسبت به کشورهای اروپایی با دیدگاهش نسبت به روسیه متفاوت است و همچنین نامه ای که ایران به کشورهای اروپایی در رابطه با برجام نوشته با نامه این کشور به روسیه در این رابطه فرق دارد.    

"نامه حقوی که ما امروز برای سران کشورهای 4+ 1 فرستاده ایم یکسان است، اما موضع ما و آن چیزی که برای روسیه و چیزی که برای کشورهای اروپایی فرستادیم با یکدیگر متفاوت است. یعنی نگاه و دیدگاه ما نسبت به روسیه با دیدگاه ما نسیت به کشورهای اروپایی کاملا متمایزی است. در واقع جایگاه روسیه از کشورهای اروپایی متمایز است".    

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود.  

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала