آلمان باید جبران خسارات جنگ اول و دوم جهانی را بپردازد

© Sputnik / Sergey Loskutov /  مراجعه به بانک تصاویر آلمان باید جبران خسارات جنگ اول و دوم جهانی را بپردازد
آلمان باید جبران خسارات جنگ اول و دوم جهانی را بپردازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یونان و پولند از آلمان صدها ملیارد یورو جبران خسارت جنگ های جهانی را می خواهند.

اسپوتنیک به نقل از News.ru.، در آستانه جشن های می و رویدادهای جشنواره به مناسبت پیروزی علیه آلمان نازیسم، بحث در مورد نتایج جنگ جهانی دوم تشدید یافته است که این سال هم استثنائی نبود: فقط دو کشور اتحادیه اروپا — پولند و یونان — ادعای خود را برای جبران خسارات ناشی از رژیم هیتلر از سوی آلمان اعلام کرده گفته اند که درباره صدها ملیارد یورو صحبت می کنند.
برعکس، آلمان بر این عقیده است که این موضوع از مدتها پیش حل شده است و معتقد است که چنین الزامات عمدتا جبهه اقتصادی دارد.

پرچم یونان و اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان
آلمان یونان را تهدید به اخراج از اتحادیه اروپا کرد
هر دو کشور مسأله بازپرداخت را به سطح مجلس مطرح کرده اند. یک کمیسیون جبران خسارت ایجاد شده است که در این عرصه کار می کند. براساس ارزیابی ها، که در گزارش "هزینه های اقتصادی ناشی از اشغال آلمان در جنگ جهانی دوم" ارائه شده است، خسارات پولند به حداقل 850 میلیارد دالر می رسد. چندی قبل در یکی از بزرگترین روزنامه های پولندی، یک گزارش نشر شد و در آن مشخص گردید که تقریبا نصف (48.6 درصد) شهروندان کشور از مفکوره جبران خساره از طرف برلین حمایت می کنند.
به نوبه خود، مجلس یونان اخیرا قطعنامه ویژه ای را تصویب کرد که الکس چیپراس نخست وزیر کشور را برای درخواست جبران خسارت از آلمان "با تمام وسایل دیپلماتیک و حقوقی لازم" مؤظف نمود. طبق ارزیابی کمیسیون مجلس ویژه پول جبران خساره یونان در حدود 270 ملیارد یورو ارزیابی شده، که شامل از جبران خسارات 4 ساله اشغال آلمان و همچنین خسارات در طول جنگ جهانی اول است.
Здание Бундестага в Берлине - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی اتباع آلمان به جنگ بزرگ
در حین زمان، آلمان این ادعاها را غیرقابل توجیه می داند. استفان سایبرت، سخنگوی دفتر صدراعظم، به شدت اظهار داشت:
"آلمان تا حد زیادی تعهدات خود را برای پرداخت جبران خسارات جنگی، از جمله به پولند پرداخته است. همه به یاد دارند که پولند در اوگست 1953، پرداخت ها و بازپرداخت های بیشتری را از آلمان پذیرفته است".
برلین همچنین از طرف پولند و یونان خواسته است تا با با دقت قرارداد سال 1990 فرمول "2 + 4" امضا شده در باره ادغام آلمان را مطالعه نمایند. این سند برعلاوه سایر موارد، خلاصه همه پرداخت جبران و نتایج جنگ جهانی دوم در آن ذکر شده است.
این قراردارد توسط ورسا و آتن به رسمیت شناخته شد. مجموع خسارات یونان نیز به طور جداگانه در سال 1945 در کنفرانس پاریس تعریف شد. وکلای آلمانی می گویند که مقررات محدودیت اجازه می دهد که در مورد مسئله جبران خسارت میتوان حداکثر تا سه دهه اعتراض نمود و پس از آن اعتراض مدار اعتبار نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала