امریکا: ایران تهدید اصلی است، روسیه و چین توازن قدرت را تغییر می‌دهند

© Sputnik / David B. Gleasonامریکا: ایران تهدید اصلی است، روسیه و چین توازن قدرت را تغییر می‌دهند
امریکا: ایران تهدید اصلی است، روسیه و چین توازن قدرت را تغییر می‌دهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا اعلام داشته است که ایران همچنان به عنوان تهدید اصلی برای امریکا در ساحه فرماندهی مرکزی باقی مانده است، در حالیکه روسیه و چین در تلاش از بین بردن نفوذ واشنگتن در منطقه اند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال کنت ماک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا (سنتکوم) روز چهارشنبه ۸ می در واشنگتن گفت: "تهدید درازمدت، مداوم و قابل ملاحظه برای ثبات در ساحه مسوولیت فرماندهی مرکزی، ایران می‌باشد".

ایران: امریکا می‌خواهد کلاهک هسته‌ای جدید بسازد و با آن تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ایران: امریکا می‌خواهد کلاهک هسته‌ای جدید بسازد و با آن تهدید می‌کند

وی همچنان با اشاره به نقش مسکو و پیکن در منطقه گفت: "چین و روسیه تلاش دارند نه تنها در مناطق جغرافیایی خود شان تسلط داشته باشند، بلکه می‌خواهند در منطقه مرکزی (ساحه مسوولیت سنتکوم) نیز تسلط داشته باشند. چنانکه پس از جنگ جهانی اول شماری از قدرت‌های بزرگ تلاش داشتند تا در بخش تجارت جهانی و انرژی نفوذ داشته باشند، امروز چین و روسیه به طور فعال تلاش دارند تا توازن قدرت در ساحه مسوولیت سنتکوم را تغییر دهند، آنها می‌خواهند امریکا را از موقف فعلی اش کنار بزنند و نفوذ امریکا در منطقه را از بین ببرند".

قبل از این ایران اعلام کرده بود که فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا (سنتکوم) را به عنوان یک گروه تروریستی می‌شناسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала