هشدار روسیه به امریکا

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار روسیه به امریکا
هشدار روسیه به امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو از واشنگتن خواسته است تا برای همکاری های سایر کشورها با ایران مانع ایجاد نکند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که مسکو اصرار میورزد تا ایالات متحده از هرگونه اقدامی که سبب دشواری و پیچیدگی همکاری سیاسی و اقتصادی سایر کشورها با ایران گردد، دست بردارد.

در خبرنامه آمده است: «اصرار داریم تا واشنگتن به هرگونه اقدامی که تعامل دیگر کشورها با ایران در عرصه های مالی، اقتصادی و سیاسی و غیره را دشوار سازد، پایان بدهد.»

وزارت امور خارجه روسیه بسته جدید تحریم های ایالات متحده علیه ایران را محکوم کرد.

روز گذشته، ایران، در سالگرد خروج ایالات متحده از توافق هستوی ایران (برجام) اعلام کرد که اجرای برخی از تعهدات خود در برجام را به حالت تعلیق در می آورد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که ۶۰ روز به کشورهای اروپایی برای انجام مذاکرات مهلت میدهد. 

قدرت‌های اروپایی خواستار دور زدن تحریم‌ها علیه ایران شدند - اسپوتنیک افغانستان
قدرت‌های اروپایی خواستار دور زدن تحریم‌ها علیه ایران شدند

قابل یادآوری است، در تاریخ ۸ می سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هستوی ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد.  

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала