موضوع دیدار قریب الوقوع پمپئو با پوتین و لاوروف مشخص شد

© REUTERS / Carlos Barriaموضوع دیدار قریب الوقوع پمپئو با پوتین و لاوروف مشخص شد
موضوع دیدار قریب الوقوع پمپئو با پوتین و لاوروف مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در دیدار قریب الوقوع خود با رئیس جمهور و وزیرخارجه روسیه، موضوعات اوکراین، ونزوئلا، ایران و سوریه را مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد.

 به گزارش اسپوتنیک، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور در تاریخ 14 می جاری در شهر سوچی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت در طی این دیدار وزیر امور خارجه امریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور، در مورد وضعیت در اوکراین، ونزوئلا، ایران، سوریه و کوریای شمالی بحث و گفتگو خواهد کرد.
وی خاطر نشان ساخت که، مسئله کنترل تسلیحات از جمله موضوعات اولویتی این دیدار خواهد بود.
نماینده رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که امریکا علاقه مند بهبود روابط با روسیه است، در همین حال امریکا قصد دارد در مورد نگرانی های خود صادقانه ابراز نظر کند.
پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، اعلام کرد که پمپئو در تاریخ 12- 14 می جاری به شهرهای مسکو و سوچی روسیه سفر خواهد کرد.
همچنین در این بیانیه با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه امریکا در تاریخ سیزدهم می با کارمندان سفارت کشورش در مسکو و بازرگانانو دانشجویان امریکایی دیدار خواهد کرد، گفته شد: "پمپئو در تاریخ 14 می برای بررسی تمامی مشکلات دوجانبه و چندجانبه با پوتین و لاوروف در سوچی دیدار خواهد کرد". 

لازم به ذکر است که این، نخستین سفر مایک پمپئو به روسیه خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала