مادورو، ترامپ چشم به منابع ارزی ونزوئلا دوخته است

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا
نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مادورو، دولت ترامپ را به اخلالگری و سرقت منابع ارزی ونزوئلا متهم کرد.

اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا طی سخنرانی دولت ترامپ را به اخلالگری در امور ونزوئلا و سرقت منابع ارزی آن متهم کرد.

نیکولاس مادورو - اسپوتنیک افغانستان
مادورو دستور داد که افسران شورشی مجازات گردند
رئیس جمهور ونزوئلا که در مراسم فارغ تحصیلی دانشجویان طب حضور داشت، گفت: واشنگتن به دنبال اخلال گری غیراخلاقی در ونزوئلا است، اما کاراکاس هرگز در مقابل فشارهای واشنگتن تسلیم نخواهد شد.
مادورو همچنین با اشاره به روابط مستحکم کشورش با دولت همسایه، یعنی کیوبا گفت که امریکا به دنبال اختلاف افکنی در منطقه و برهم زدن روابط ونزوئلا با کیوبا است، اما کاراکاس هیچ‌گاه از متحد قدرتمندی همچون هاوانا جدا نخواهد شد.
تنش‌هایی که از چند ماه پیش به این سو در ونزوئلا جریان دارد، دولت کیوبا در کنار روسیه، چین و ایران از دولت منتخب مادورو در کاراکاس حمایت می‌کند، اما واشنگتن به شدت نسبت به حمایت کیوبا از ونزوئلا هشدار داده و هفته گذشته نیز ترامپ با انتشار توئیتی، کیوبا را تهدید کرد که اگر نیروهای این کشور فوراً فعالیت‌های نظامی در ونزوئلا را متوقف نکنند، باید منتظر محاصره اقتصادی کامل به همراه شدیدترین تحریم‌ها باشد.
اگرچه ونزوئلا ماه‌ها است که با دخالت‌های امریکا و اعمال تحریم و تهدید به مداخله نظامی از سوی امریکا مواجه است، اما دولت ترامپ ادعا می‌کند هاوانا هزاران نیروی اطلاعاتی و امنیتی در ونزوئلا برای کمک به مادورو مستقر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала