خلیلزاد: روند مذاکرات با طالبان در قطر به کندی پیش می رود

© Photo / EK / EKخلیلزاد: روند مذاکرات با طالبان در قطر به کندی پیش می رود
خلیلزاد: روند مذاکرات با طالبان در قطر به کندی پیش می رود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده امریکا در امور افغانستان گفت، که مذاکرات جدیدی با طالبان در قطر آغاز شده و دوطرف در حال مذاکره درباره پایان جنگ در افغانستان با یکدیگر هستند اما به پیشرفت بیشتری نیاز است.
زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
واکنش خلیلزاد به اظهارات سخنگوی طالبان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، زلمی خلیلزادنماینده امریکا در امور افغانستان، نوشت: مذاکرات جدیدی با طالبان در قطر آغاز شده و دوطرف در حال مذاکره درباره پایان جنگ در افغانستان با یکدیگر هستند.

وی که این پیام را در تویترش منتشر کرده بود، جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نداد اما نوشت: پیشرفت‌های زیادی در این مذاکرات به‌دست آمده اما کافی نیست چراکه در زمان کشتار بی‌رحمانه مردم به یک پیشرفت سریع‌تری نیاز است. پیشنهاد ما برای همه ای طرف‌ها کاهش خشونت است.

طالبان نیز روز پنجشنبه بیانیه‌ای را درباره آغاز دور جدید مذاکرات با امریکا منتشر کرد و در آن ابراز خوشبینی کرد که این دور از مذاکرات نتایج مثبت و سازنده‌ای خواهد داشت.

بر اساس اعلام طالبان، مسائل مورد توافق در دور پنجم مذاکرات، بیرون شدن نیروهای خارجی، آتش بس، جلوگیری از گسترش تروریسم و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی از جمله مسائلی بود که در این دور از مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز همچنین گفت، که مذاکرات بیشتر درباره پیش‌نویس توافق‌نامه در آینده صورت می‌گیرد، اما جزئیات مربوط به تاریخ و زمان هفتمین دور از مذاکرات تاکنون مشخص نیست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала