سازمان ملل خواستار توقف بیرون کردن اجباری پناهجویان افغانستان از مجارستان شد

© AFP 2023 / Valery Hacheسازمان ملل خواستار توقف بیرون کردن اجباری پناهجویان افغانستان از مجارستان شد
سازمان ملل خواستار توقف بیرون کردن اجباری پناهجویان افغانستان از مجارستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد، که بیرون کردن اجباری پناهجویان افغانستان از سوی مجارستان نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می آید.
Силуэт охотника в штате Аляска - اسپوتنیک افغانستان
استخدام شکارچی پناهجو در مجارستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اخیرا مجارستان در خواست پناهجویان افغانستان برای پناهندگی در این کشور را رد کرده و 39 پناهجوی افغانستان را به صورت اجباری به کابل فرستاده است.

دولت مجارستان همچنین درخواست پناهندگی 11 پناهجوی افغانستانی دیگر را نیز رد کرده و آنها را به کمپ‌های مهاجران در صربستان منتقل کرده است.

اداره مهاجرت مجارستان اعلام کرد، که بر اساس قانون این کشور، درخواست پناهندگی افغانستانی ‌ها به این دلیل رد شد که افغانستان از نظر مجارستان یک کشور امن تلقی می‌شود.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان این اقدام دولت مجارستان را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانسته و خواستار توقف این روند شده است.

کمیته «هلسینکی‌هنگری» که سهولت‌های حقوقی را پناهجویان فراهم می‌کند با ارائه دادخواستی به دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا خواستار توقف بیرون کردن پناهجویان افغانستان توسط مجارستان شده است.

پیش از این نیز گزارش‌های بیشماری درباره برخورد غیرانسانی نیروهای امنیتی مجارستان با پناهجویان وجود داشته است.

یادآوری می کنیم، که دولت مجارستان در ماه اگوست سال گذشته نیز با «گرسنگی دادن» 8 پناهجوی افغانستانی را مجبور کرد تا از حق تجدید نظر برای ارائه درخواست پناهندگی چشم پوشی کنند.

بر اثر تشدید ناامنی‌ها در افغانستان در چند سال اخیر هزاران شهروند افغانستان با وجود تدابیر سختگیرانه برخی از کشورهای اروپایی به امید دست یافتن به امنیت و آینده‌ای بهتر عازم کشورهای اروپایی شدند.

 سال گذشته کشورهای اروپایی به دلیل تشدید بیرون کردن اجباری پناهجویان افغانستانی در زمانی که تلفات غیرنظامیان در بالاترین سطح قرار داشت به نقض قوانین بین‌الملل متهم شدند.

اخراج پناهجویان افغانستانی از کشورهای اروپایی در حالی صورت می‌گیرد که بیش از 3 میلیون نفر در افغانستان به دلیل جنگ و خشکسالی در با خطر گرسنگی روبرو هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала