وزیر خارجه پیشین پاکستان: امریکا به دنبال راهی فرار از افغانستان است

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه پیشین پاکستان: امریکا به دنبال راهی فرار از افغانستان است
وزیر خارجه پیشین پاکستان: امریکا به دنبال راهی فرار از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع و خارجه پیشین پاکستان گفته است، که امریکا در افغانستان شکست خورده و حالا به دنبال راهی برای فرار از این کشور است.
توهین و تحقیر وزیر خارجه پاکستان هنگام سخنرانی در شهر سیالکوت+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
توهین و تحقیر وزیر خارجه پاکستان هنگام سخنرانی در شهر سیالکوت+ویدیو

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری نیوز، خواجه آصف رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز  و وزیر پیشین امور خارجه پاکستان گفت: امریکا در افغانستان شکست خورده و در حال حاضر به دنبال راهی برای فرار از این کشور است.

وی گفت: احتمال پیروزی برای امریکا و متحدانش در افغانستان دیگر وجود ندارد. امریکا حتی پس از ۱۸ سال در افغانستان پیروزی نداشته است.

خواجه آصف تاکید کرد، که کشورش با روسیه هیچ جنگی ندارد.

وی گفت: دیکتاتورها عاشق طولانی کردن حکومتشان هستند، ما پیشینه دردناکی از مبارزه با تروریسم داریم ما به خاطر اهداف شخصی به جنگ‌های پس از ۱۱ سپتمبر کشیده شدیم. ما پذیرفتیم که زیردست و برده ابرقدرتی شویم. منافع ملی را در نظر نگرفتیم.

آصف تاکید کرد: مردم مناطق قبایلی‌نشین پاکستان از  سال‌ها جنگ در افغانستان در برابر تروریسم بیشترین عذاب را متحمل شدند. پس از سال ۲۰۰۰ جنگ افغانستان دیگر جنگ ما نبود حتی پس از این ۱۸ سال امریکا نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود. مردم مناطق قبایلی ما باید به همین دلیل امتیاز ویژه‌ای داشته باشند آنها در سراسر کشور آواره هستند حملات پهپادها هنگام عزا و عروسی صورت می‌گیرد. آنها بیشترین تاثیر را از جنگ با تروریسم داشته‌اند. مجلس باید اطمینان پیدا کند که ما دیگر ابزار دست ابرقدرتی نخواهیم شد.

یادآوری می کنیم، که خواجه آصف از اگوست ۲۰۱۷ تا اپریل ۲۰۱۸ وزیر خارجه شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پیشین پاکستان بود و همچنین در دوران نواز شریف وزارت دفاع و آب و برق را برعهده داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала