تأثیر ترکیه درافزایش احتمالی قیمت بمب افکن F-35 امریکایی

© Flickr / Lockheed Martinتأثیر ترکیه درافزایش احتمالی قیمت بمب افکن F-35 امریکایی
تأثیر ترکیه درافزایش احتمالی قیمت بمب افکن F-35 امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مستثنی قرار دادن ترکیه از برنامه ساخت بمب افکن های F-35 ممکن است منجر به افزایش قیمت این جنگنده و کاهش عرضه آن در طی دو سال آینده شود.

به گزارش اسپوتنیک، الن لورد، معاون وزیر دفاع ایالات متحده برای تدارکات و پشتیبانی لجستیکی ضمن ابراز این مطلب گفت، امریکا تلاش خواهد کرد تا این عوامل را به حد اقل کاهش دهد.
انقره چنین تصمیمی را با توجه به چشم انداز خرید راکت های سیستم های دافه هوایی S-400 از روسیه اعلام کرد. واشنگتن امیدوار بود که ترکیه برای دفاع هوایی خود سیستمی را که مطابق با استانداردهای ناتو است، به دست آورد.
لارد مشخص نکرد که پنتاگون چه زمانی جایگزین دیگری برای ترکیه جستجو خواهد کرد، در حالی که 10 شرکت در تولید پرزه‌جات برای F-35 فعالیت دارند. 

پاسخ ترکیه به مجازات امریکا - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ ترکیه به مجازات امریکا
 
واشنگتن شرط فروش هواپیماهای نسل پنجم 'اف 35' و سیستم ضد راکتی پاتریوت به انقره را انصراف این کشور از خرید سیستم راکتی دفاع هواییS — 400 روسیه اعلام کردند؛ موضوعی که تاکنون مقام های ترکیه ای آن را نپذیرفته اند.
روسیه و ترکیه قرارداد خرید اس-400 را در سال 2017 امضا کردند. علیه این معامله بارها و بارها در امریکا سخن گفته شد و تهدید کردند که تحویل جنگنده های اف-35 که قبلا مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.
ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو است و برای دفاع از خود قصد دارد سیستم های راکتی را از روسیه خریداری کند. این موضوع نشان می‌دهد که اعتماد بین ترکیه و امریکا خدشه‌دار شده است.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ابراز داشته که کشورش از خرید سیستم های راکتی دافع هوایی S-400 از روسیه، با وجود مخالفت ها از سوی ایالات متحده امریکا؛ عقب نشینی نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала