تأکید ربانی بر حفظ دستاوردهای 18 ساله افغانستان

© Sputnik / SCO Host Photo Agency /  مراجعه به بانک تصاویر صلاح الدین ربانی
صلاح الدین ربانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه در مذاکرات با طالبان بر حفظ دستاوردهای 18 ساله کشور تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه کشور ضمن ابراز این مطلب اظهار داشت:طی هجده سال گذشته پیشرفت های خوبی در زمینه حقوق بشر و حکومتداری حاصل شده است و باید این دستاوردها در آینده نیز حفظ شوند.
ربانی افزود: حفظ نظام جمهوری اسلامی، ارزش های حقوق بشری و حاکمیت قانون از مسائلی است که در روند مذاکره با طالبان غیر قابل بحث تلقی می شوند.
وزیر امور خارجه بیان داشت: نظام حقوقی افغانستان بر ارزش های اسلامی و حقوق بشری استوار است و رعایت و تحقق موازین حقوق بشری از شرایط اساسی ما برای دستیابی به آشتی ملی با طالبان است.
گفتنی است که دور ششم مذاکرات طالبان با امریکا اخیرا به پایان رسیده و هنوز نتایجه مشخصی از این مذاکرات بیرون نیامده است. طالبان همواره مذاکره مستقیم با دولت افغانستان را رد کرده است.
زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان پس از پایان مذاکرات قطر در توییتر خود نوشت: به پیشرفت‌های دوامدار و آهسته‌ای در زمینه‌ی تعیین یک چارچوب برای پایان جنگ در افغانستان دست یافته‌اند اما با توجه به تشدید جنگ، پیشرفت روند کنونی مذاکرات کافی نیست و پس از این دو طرف روی جزئیات طرح عملی چارچوب پایان جنگ کار می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала