رژیم غذایی برای جلوگیری از نارسایی قلب

© Fotolia / Timur13رژیم غذایی برای جلوگیری از نارسایی قلب
رژیم غذایی برای جلوگیری از نارسایی قلب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رژیم غذایی DASH (رویکرد رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا) که برای رفع فشار خون در نظر گرفته شده، خطر پیشرفت بیماری نارسایی قلب را به میزان 50% کاهش می دهد.
خطرات مرگ ناشی از رژیم غذایی ناسالم - اسپوتنیک افغانستان
خطرات مرگ ناشی از رژیم غذایی ناسالم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه MedicalXpress، کارشناسان مدت بیش از 13 سال مراقب تغذیه افراد واقع در سنین تا 75 ساله بودند تا تاثیر رژیم غذایی DASH را مورد مطالعه قرار دهند.

خانم کلاودیا کامپوس، رهبری کننده این تحقیقات اعلام کرد:- "پژوهش های ما نشان داد پیروی از رژیم غذایی DASH به کاهش خطر ابتلا به بیماری نارسایی قلب کمک می کند. این رژیم غذایی ثمربخش تر از هر دارویی است".

رژیم غذایی DASH کاهش شدید یا امتناع کامل از مصرف مواد غذایی حاوی نمک و مشروبات الکلی و دوری از مصرف  مواد غذایی حاوی میزان زیادی سدیم را در نظر می گیرد.

طبق این رژیم غذایی مقدار زیاد سبزیجات و میوه جات تازه ، میوه خشک، نان سفید، گوشت مرغ، ماهی و همچنین لبنیات کم چرب مصرف می شود.

رژیم غذایی DASH در ماه جنوری امسال در مکان دوم رتبه بندی بهترین انواع تغذیه ، منتشره در مجله U.S. News & World Report قرار گرفت.

کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که این رژیم غذایی برای سلامتی عمومی بدن، عادی سازی فشار خون و همچنین پاکسازی جهاز هاضمه ثمربخش است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала