ادامه آماد‌ه‌گی های جنگی امریکا در خاور میانه

© AFP 2023 / Wojtek Radwanskiاستقرار کشتی جنگی Arlington و سیستم دفاع هوایی Patriot امریکا در خاور میانه
استقرار کشتی جنگی Arlington  و  سیستم دفاع هوایی Patriot امریکا در خاور میانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا کشتی جنگی Arlington و سیستم های دافع هوایی Patriot را به خاورمیانه اعزام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده امریکا در ادامه تقویت حضور نظامی خود در خاورمیانه می‌گوید که به منظور مقابله با تهدیدهای فزاینده از سوی ایران؛ کشتی جنگی USS- Arlington — (LPD-24) را نیز به حوزه استهکامی فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در خاورمیانه اعزام کرده تا به کشتی هواپیمابر Abraham Lincoln ملحق شود.
پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده امریکا در بیانیه‌ای ضمن اعلام استقرار شمار بیشتری از سیستم های دفاع هوایی و راکتی پاتریوت افزود که با اعزام کشتی جنگی « USS- Arlington — (LPD-24) به خاورمیانه جهت پیوستن به کشتی هواپیمابر آبراهام لینکلن موافقت کرده است. 

امریکا: ایران تهدید اصلی است، روسیه و چین توازن قدرت را تغییر می‌دهند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: ایران تهدید اصلی است، روسیه و چین توازن قدرت را تغییر می‌دهند

او این اقدامات را در پاسخ به تهدیدهای رو به رشد مبنی بر دست زدن به اقدامات خصمانه علیه نیروها و منافع ایالات متحده دانست.
پنتاگون در این رابطه اعلام کرد که امریکا در تلاش جنگ با ایران نیست، اما آماده دفاع از نیروهای امریکایی و منافع خود در منطقه می باشد.
وزارت دفاع امریکا افزود: «واشنگتن تحرکات ایران و همپیمانان آن در منطقه را دنبال می‌کند».
امریکا هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل وجود تهدید از سوی ایران علیه نیروهایامریکایی در منطقه، یک کشتی هواپیمابر(آبراهام لینکلن) را به همراه چهار بمب افکن به خلیج فارس اعزام می‌کند.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده اخیرا کاخ سفید اعلام کرده بود استقرار کشتی هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن» در خلیج «پیامی روشن» به تهران به دلیل وجود «هشدارهایی نگران کننده» است.
از سویی پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا نیز اعلام کرد که فرمان استقرار کشتی هواپیمابر و بمب افکن ها در خاورمیانه «موضع گیری جدید نیروها در واکنش به وجود نشانه های از تهدید جدی از سوی ایران است».
مایک پومپئو وزیر امور خارجه امریکا هم گفت که واشنگتن، فعالیت‌هایی ایران را رصد کرده که به معنی تشدید تنش است. او هشدار داد که هرگونه تعرض به منافع امریکا یا متحدانش «واکنشی سخت خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала