افسران پاکستانی طالبان را رهبری می نمایند

© Photo / 209SH / 209SHبازداشت 20 هراس افگن طالبان
بازداشت 20 هراس افگن طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شواهد عینی: از جیب یک تن از جنگ‌جویان طالبان که در غزنی نابود گردیده است، شناس نامۀ پاکستانی و کارت افسر اردوی پاکستان بدست آمده است.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، نیروهای امنیتی می‌گویند که از جیب‌ یک تن از‌ جنگ‌جوی طالبان در غزنی، اسناد به دست آمده است که وی را یک شهروند پاکستان، ثابت می‌سازند.
در بیش از بیست و چهار ساعت گذشته، بخش‌هایی از غزنی، گواه نبردها میان نیروهای دولتی و طالبان بوده‌اند.

درگیری میان گروهی طالبان در غزنی - اسپوتنیک افغانستان
درگیری میان گروهی طالبان در غزنی

به گفتۀ مقام‌های محلی این ولایت، در یکی از این نبردها که شنبه‌شب در روستای اسفنده، در حومه شهر غزنی، رخ داد، نیروهای ویژۀ ارتش توانستند به طالبان تلفات وارد کنند.
نیروهای ویژه در غزنی، جسد یکتن از طالبان را که در این نبرد کشته شده‌است، به خبرنگاران نشان داده‌اند و می‌گویند که اسناد به‌دست آمده نشان می‌دهند که وی پاکستانی میباشد.
محمد ناصر علی زی، معاون زون نیروهای کوماندو در این باره گفت: «ما دیگر اجساد را انتقال ندادیم، فقط همین را به خاطری‌که افسر پاکستانی است و شما می‌توانید بروید فلم برداری کنید، کارتش را هم ببینید که افسرهای پاکستان هم در این عملیات‌ها اشتراک می‌کنند».
ولایت غزنی در بیش از دو ماه اخیر، گواه عملیات‌های بیشتر نیروهای دولتی بوده‌است و این نیروها، در این عملیات‌ها پشتیبانی هوائی نیروهای خارجی را نیز با خودشان داشته‌اند.

کشته شدن 40 جنگجوی طالبان در غزنی - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 40 جنگجوی طالبان در غزنی

مقام‌های محلی، می‌گویند که در این مدت، افزون بر رسیدن تلفات به طالبان، نزدیک به چهل تن از نیروهای امنیتی و بیش از بیست غیر نظامی، نیز جان باخته‌اند.
عارف نوری، سخن‌‎گوی والی غزنی گفت: «در مجموع، نزدیک به پنجصد عملیات تصفیه‌یی و دیسانت‌های کوماندویی و عملیات‌های هوائی از طرف قوای ائتلاف و نیروهای هوائی داخلی، در جریان ماه حمل تا فعلاً صورت گرفته است».
در همین حال، یک سخن‌گوی طالبان گزارشات را دربارۀ رسیدن تلفات به این گروه، در نبردهای اخیر غزنی، رد می‌کند.
در ماه های اخیر، همواره از برجا بودن تهدیدها در بخش های گوناگون غزنی و نیز بسته بودن راه‌های برخی از این بخش‌ها از سوی طالبان، گزارش‌هایی پخش شده‌اند؛ چنان‌که این گروه، گاه گاهی در شاهراه کابل — کندهار که بخش‌هایی از ولایت غزنی را نیز دربر می‌گیرد، به فعالیت می‌پردازد و حتا در این شاهراه، طالبان به بازرسی موترهای مسافر بری، نیز می‌پردازند.
طالبان، در ماه اسد سال گذشته، بر شهر غزنی حمله کردند و برای چند روز کنترل بخش‌های آن را به دست داشتند.
پس از آن، در ماه عقرب، گروه طالبان بر ولسوالی‌های جاغوری و مالستان این ولایت که از امن‌ترین بخش‌ها بود، حمله کردند و در حدود ده روز با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
در اثر این حمله طالبان، صدها خانواده از این دو ولسوالی بیجا شدند و تلفاتی نیز به غیرنظامیان وارد شدند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала