ابهام در جنسیت قهرمان جنگ‌های استقلال امریکا

© Wikipediaابهام در جنسیت قهرمان جنگ‌های استقلال امریکا
ابهام در جنسیت قهرمان جنگ‌های استقلال امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پژوهشگران امریکایی جسد قهرمان جنگ‌های استقلال امریکا را مورد آزمایش قرار دادند که در آن اسکلت استخوانی او شک‌هایی برانگخیته است.

به گزارش اسپوتنیک، کازیمیر پولاسکی، در جریان جنگ‌های استقلال امریکا زندگی جورج واشنگتن را نجات داد. این جنرال وارد تاریخ امریکا به نام «پدر سواره‌نظام امریکایی» شد. و هر ساله به افتخار وی رژه نظامی در نیویورک و شیکاگو برگزار می‌شود. اما پشت شجاعت او یک راز نهفته است.

کازیمیر پولاسکی، جنرال شاخص جنگ‌های استقلال امریکا، اصالت لهستانی داشت. به تازگی پژوهشگران دانشگاه جورجیای جنوبی، جسد او را که در ساوانا مدفون بود، مورد آزمایش قرار دادند.

پس از انجام آزمایش پژوهشگران امریکایی مشاهده ظاهری و اندازه‌گیری ابعاد و نسبت‌های در اسلکت استخوانی او شک‌هایی برانگیجت. یک چیزی که دیده شد اسلکت متعلق به یک زن یا مرد است شکل لگن. لگن در زن‌ها تخم مرغی شکل و پهن است.

محققان هم متوجه شدند که لگن کازیمیر پولاسکی به همین شکل است. ضمن اینکه ساختار استخوان‌های صورت و فک هم این نظر را تایید کردند.

آنها در ضمن آثار سواری‌های طولانی را روی لگن پولاسکی و نیز زخمی را روی دست راست او شناسایی کردند.

پیش از این، هم شک‌های در مورد جنیست این جنرال وجود داشت. اسکلت او طول و ضخامت استخوانی‌ای داشت که بیشتر شیبه یک زن می‌کرد تا مرد. در سابق امکان تطابق DNA وجود نداشت و محققان نتوانستند به نتیجه‌ای برسند.

در دور جدید بررسی DNA در اسکلت با DNA یک از خویشاوندان او تطابق داده شد و تایید شد که اسکلت واقعا متعلق به پولاسکی است.

او هرگز در زندگی‌اش ازدواج نکرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала