دوشیزه گان آمازون در واقعیت: فانتزی های جنسی جنگجویان زن که مردان را میکشتند

© Wikipedia / Sailkoدوشیزه گان آمازون در واقعیت: فانتزی های جنسی جنگجویان زن که مردان را میکشتند
دوشیزه گان آمازون در واقعیت: فانتزی های جنسی جنگجویان زن که مردان را میکشتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیرتولد زییوالد (Berthold Seewald) در مقاله در خود در نشریه Die Welt (جرمنی) می نویسد که این چگونه جنگجویان بودند که مولفان زمان باستان راجع به آنها نوشته اند؟ باستانشناسان بطور متناوب قبرستان های با بقایای اجساد زنان می یابند که یکجا با آنها سلاح شان دفن شده است. نشانه ها به دشت – و روانشناسی – منتهی میشوند.

هیرودت «پدر تاریخ» در زمان سفرهای خود راجع به دوشیزه گان آمازون شنیده بود که در شمال بحیره سیاه به سر می بردند. آنها در آنجا، به گفته او، با سکیف های وحشی مواجه شدند که به زبان آنها Oiorpata نامیده میشدند که میتوان «قاتلان مردان» ترجمه کرد. دوشیزه گان آمازون، با تصرف نمودن کشتی و کشتن همه عمله آن بلافاصله ثابت می ساختند که این لقب برحق است.

مدت زمان طولانی مورخین زمان باستان این را فقط افسانه های — بی آزار، اگرچه خشن و قصه های ناشیاسته راجع به زنان-قاتل مردان می خواندند. مردان این داستان ها را با همدیگر هنگام محافل شهوترانی گروهی شریک می ساختند. در عین حال، به قول هیرودت، آنها در داستان های شان بخش های قابل توجه عاشقانه می افزودند. به خاطری که معمولاً دوشیزه گان آمازون، هنگام خلوت دوگانه یا سه گانه، به سکیف ها عشق ورزیدن پیشنهاد میکردند. در نتیجه آنها سکیف ها را به رفتن یکجایی با آنها به سرزمین در شمال جهیل میتوی که یونانیان قدیم بحیره آزوف را به این نام یاد میکردند، متقاعد ساختند. در آنجا آنها عادات شان را حفظ کردند، «یکجا با مردان یا به تنهایی با سواری اسپ به شکار و جنگ می رفتند و همچنان مانند مردان لباس می پوشیدند».

ولی معلوم شد که دوشیزه گان آمازون ثمره تخیل کسی نیست. هارالد هاآرمان (Harald Haarmann)  زبانشنای مشهور در سراسر جهان در کتاب نو خود تحت عنوان «فرهنگ های فراموش شده تاریخ جهانی» (Vergessene Kulturen der Weltgeschichte) در باره جستجوی ملت مرموز معلومات داده است. در نتیجه او دوشیزه گان آمازون را در بین کوچی های دشت های پانتی در شمال بحیره سیاه، یافته است. در آنجا، جای که در قرن V قبل از میلاد کوچی های ایرانی-سرمات به سر می بردند، باستانشناسان واقعاً هم قربستان های زنان با سلاح یافته اند.

اینکه، زنان را با سلاح واقعی جنگی به خاک می سپردند، استخوان ها و جمجمه های صدمه دیده در بسیاری اسکلیت ها ثابت می سازد. هاآرمان نتیجه گیری میکند:« چنین مقبره های زنان با سلاح برای قبرهای کوچیان در دشت های پانتی مشخص اند». چنین مقبره های تپه یی در دشت در اراضی وسیع از سرحد چین معاصر تا مجارستان وجود دارند.

© Photo / Leonid Yablonskyدوشیزه گان آمازون در واقعیت: فانتزی های جنسی جنگجویان زن که مردان را میکشتند
دوشیزه گان آمازون در واقعیت: فانتزی های جنسی جنگجویان زن که مردان را میکشتند - اسپوتنیک افغانستان
دوشیزه گان آمازون در واقعیت: فانتزی های جنسی جنگجویان زن که مردان را میکشتند

این کشفیات نشان میدهند که زنان جنگجو واقعاً هم وجود داشتند. سلاح عمده آنها تیر و کمان بود.

زبان شناس هاآرمان همچنان افسانه یونانیان راجع به اینکه دوشیزه گان آزمازون پستان راست شان را قطع میکردند، تا هنگام تیراندازی مزاحمت نکند، نیز تصحیح نموده و میگوید که این حقیقت ندارد. زیرا نقاشان و مجسمه سازان زمان باستان وشیزه گان آمازون را به مثابه زنان جذاب با سینه های کامل نشان میدادند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала