اعلامیه نی در پیوند به محدود ساختن شبکه‌های اجتماعی در افغانستان

© REUTERS / Dado Ruvicاعلامیه نی در پیوند به محدود ساختن شبکه‌های اجتماعی در افغانستان
اعلامیه نی در پیوند به محدود ساختن شبکه‌های اجتماعی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر حمایت کننده رسانههای آزاد افغانستان با نشر اعلامیه‌یی نوشته است که دولت افغانستان می‌خواهد خلاف آزادی بیان گام بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان در مصاحبه‌یی با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی اذعان کرده است که حکومت وحدت ملی مصمم است اقداماتی را برای محدودسازی انترنت روی دست گیرد. شهزاد آریوبی در این مصاحبه می‌گوید: "ما دسترسی به انترنت را محلی ساختیم و حالا می‌توانیم هر چیزی را که بخواهیم فلتر کنیم، آنچه که ضرورت نیست و به ضرر افغانستان و ضرر کلتور ماست می‌توانیم بسته کنیم".

وزارت مخابرات افغانستان فیسبوک را فیلتر می کند - اسپوتنیک افغانستان
وزارت مخابرات افغانستان فیسبوک را فیلتر می کند

به باور نی ـ حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان ـ این نگران‌کننده‌ترین اقدامی‌ست که حکومت وحدت ملی در چند سال اخیر در زمینه‌ی محدودسازی آزادی بیان انجام می‌دهد. نی چنین گفته‌هایی را خلاف ماده‌ی ۳۴  قانون اساسی افغانستان که در آن آزادی بیان تسجیل یافته، می‌داند. 

ما یقین داریم که چنین اظهارنظرهایی گام نخست در جهت استبدادی‌سازی نظام است. بنابراین نی از حکومت می‌خواهد روشن سازد که گفته‌های وزیر مخابرات از چه نشانی‌یی مطرح شده و سیاست حقیقی حکومت در زمینه‌ی استفاده از انترنت چیست؟ همچنین دولت می‌بایست به وزارت محترم مخابرات تفهیم کند که افراد در هر مقامی که باشند، نمی‌توانند از نشانی دولت و بر خلاف قانون صحبت کنند.

نی همچنان از نهادهای بین‌المللی حامی آزادی بیان می‌خواهد تا با فشارهای قانونی و رسمی بر افغانستان، حکومت این کشور را در قبال تعهداتش پاسخگو نگه دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала