امریکا کمک های غیرنظامی اش به افغانستان را بررسی می کند

© Photo / AB / ABامریکا کمک های غیرنظامی اش به افغانستان را بررسی می کند
امریکا کمک های غیرنظامی اش به افغانستان را بررسی می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا در همکاری با وزارت مالیه افغانستان، کمک‌های غیرنظامی‌اش به افغانستان را بررسی می‌کند.
ترامپ کمک های امریکا به افغانستان را کاهش داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ کمک های امریکا به افغانستان را کاهش داد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، وزارت مالیه افغانستان و ایالات متحد امریکا امروز سه‌شنبه بررسی مشترک کمک‌های غیرنظامی واشنگتن به افغانستان را آغاز کرده و مقام‌های امریکا بر ادامه این کمک‌های غیرنظامی شان تا خودکفایی افغانستان، تاکید کرده اند.

در نشست مشترک امروز، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت، محمد همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه، آلیس ولز، معاون وزیر امور خارجۀ ایالات متحد امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی،بررسی‌های کمک‌های غیرنظامی واشنگتن به کابل را امروز رسمن آغاز کردند.

هدف این بررسی‌ها اطمینان از مصرف‌شدن کمک‌های غیرنظامی امریکا جهت تقویت نهادها، مردم و خود کفایی افغانستان گفته شده است.

در بخشی خبرنامه سفارت امریکا در کابل آماده است:- "ایالات متحد امریکا و افغانستان خواهان تداوم همکاری‌های نزدیک برای رسیدن به خودکفایی افغانستان هستند".

خبرنامه سفارت امریکا نگاشته است، که این بررسی یک ماهه، به درخواست رییس‌جمهور غنی و تایید امریکا و به منظور همکاری‌های راهبردی دوکشور، همآهنگی با اولویت‌های توسعه‌یی حکومت افغانستان، دستآوردها و شناسایی چالش‌ها آغاز شده است.

یادآوری می کنیم، که کمک‌های غیرنظامی امریکا شامل بخش‌های صحت، معارف، رشد اقتصادی، انرژی، زیربناها، کمک‌های بشردوستانه و حفظ میراث‌های فرهنگی می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала