نفوذ بیشتر داعش در افغانستان

© AP Photo / Maya Alleruzzoنفوذ داعش در افغانستان
نفوذ داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دگر جنرال روسی: تعداد ستیزه جویان داعش در افغانستان به 6000 نفر افزایش رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، دگرجنرال الکساندر لاپین، قوماندان قوای مرکزی، در دیدار با روئسای شرکت های تولید صنعت دفاعی منطقه ای فدرالی اورال روسیه گفت که شمار ستیزه جویان گروه تروریستی داعش*، در افغانستان از سال 2016 تا کنون سه برابر افرایش یافته است و فعالیت طالبان نیز در سال اخیر 30 درصد توسعه یافته است.

فرار جنگجویان داعش از سوریه و عراق به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
فرار جنگجویان داعش از سوریه و عراق به افغانستان

وی افزود: "وضعیت در افغانستان همچنان روز به روز وخیم تر میشود، ممکن است نه تنها پناه گاه برای داعش، بلکه همچنین برای سایر سازمانهای تروریستی مبدل شود که بعد از آن به سراسر قاره اوراسیا استخدام خواهند شد. در سمت استراتژیکی آسیای میانه گرایش پایدار وخیم تر شدن وضعیت سیاسی و نظامی ملاحظه می گردد که تا سال 2020، فعالیت تروریستی طالبان در مقایسه با سال 2018 تا 30 درصد افزایش خواهد یافت و تعداد داعش در این جریان سه برابر نسبت به سال 2016 در افغانستان بیشتر خواهد شد.
جنرال گفت که در حال حاضر تقریبا 6 هزار هوادار داعش در افغانستان وجود دارد که در سال 2016 تعداد آنها در حدود،1900 نفر محاسبه مشد.
قوماندان قوای مرکزی روسیه اظهارداشت: «اتخاذ بالموقع تدابیر لازمه استراتژیک، از جمله توسط قوای مرکزی، مانع وخیم شدن وضعیت در قلمرو جمهوری تاجکستان و قرغزستان گردید.
پایگاه 201 نظامی روسیه در تاجکستان و پایگاه هوایی کانت روسیه در قرغزستان مستقرمیباشد که تحت قومانده قومانوانی قوای مرکزی می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала