وزارت مخابرات: برداشت نادرست شده است، فیسبوک را محدود نمی‌سازیم

© AP Photo / dapd, Joerg Kochوزارت مخابرات: برداشت نادرست شده است، فیسبوک را محدود نمی‌سازیم
وزارت مخابرات: برداشت نادرست شده است، فیسبوک را محدود نمی‌سازیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مخابرات افغانستان می‌گوید که گزارش‌ها در مورد محدود سازی شبکه‌های اجتماعی در افغانستان نادرست است.

به گزارش اسپوتنیکف وزارت مخابرات می‌گوید که از اظهارات وزیر مخابرات در مورد محدودسازی شبکه‌های اجتماعی در افغانستان برداشت نادرست صورت گرفته است و هدف این وزارت تنها قانونمند کردن این شبکه ها در کشور است.

پیش از این، شهزاد آریوبی، وزیر مخابرات افغانستان گفته که حکومت وحدت ملی مصمم است اقداماتی را برای محدودسازی انترنت روی دست گیرد.
آیا محدودسازی اینترنت خلاف آزادی بیان نیست؟ سائر زلاند، سخنگوی وزارت مخابرات در پاسخ به این پرسش به اسپوتنیک گفت:

«از اظهارات وزیر مخابرات در مورد محدودسازی شبکه‌های اجتماعی در افغانستان درست برداشت نشده، هدف ما محدودسازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیست، بلکه هدف وزارت از بین بردن و مسدودساختن صفحات جعلی است که علیه امنیت افغانستان، صفحات که مسائل قومی، مذهبی و سمتی را دامن می‌زنند و همچنان صفحات که توسط تروریست و دشمنان کشور فعالیت می‌کنند را مسدود نماییم».

آقای زلاند می‌گوید که وزارت مخابرات خواهان همکاری با اداره فیسبوک شده تا صفحات جعلی که امنیت کشور به خطر میاندازنند را مسدود نماید و این به معنا فلتر سازی شبکه‌های اجتماعی و محدودسازی اینترنت نیست.

سخنگوی وزارت مخابرات افغانستان می‌گوید که این وزارت چندین بار با اداره فیسبوک جلسات را دایر کرده و این بار ذریعه مکتوب رسمی خواهانی همکاری اداره فیسبوک در بخش مسدودساختن صفحات جعلی شده است.

این در حال است که نی یا نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان گفته است که دولت افغانستان می‌خواهد خلاف آزادی بیان گام بردارد.

در اعلامیه نی آمده است:

«این نگران‌کننده‌ترین اقدامی‌ست که حکومت وحدت ملی در چند سال اخیر در زمینه‌‌ای محدودسازی آزادی بیان انجام می‌دهد. نی چنین گفته‌هایی را خلاف ماده‌ی 34 قانون اساسی افغانستان که در آن آزادی بیان تسجیل یافته، می‌داند».

فیسبوک شبکۀ اینرنتی پرکاربرد در افغانستان و به نظر میرسد بیشترین میزان کاربران را در افغانستان نسبت به شبکه‌های دیگر در اختیار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала