خراسان درج فهرست سیاه سازمان ملل متحد شد

© Sputnikشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاخۀ خراسان داعش شامل فهرست تحریم‌های سازمان ملل متحد شد.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، در اعلامیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است که شاخه خراسان داعش وابسته به گروه داعش است و در چندین حمله هراس افگنانه در افغانستان و پاکستان نقش داشته است.

نفوذ داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نفوذ بیشتر داعش در افغانستان
قابل ذکراست که شاخه خراسان داعش در افغانستان بیش تر در ولایت‌های ننگرهار و کنر فعال بوده است اما ولایت‌های جوزجان، فراه، زابل و هلمند نیز گواه فعالیت‌های این گروه بوده اند.
شاخه خراسان این گروه که نامش در فهرست سیاه سازمان ملل افزوده شده است؛ مسؤولیت چندین حمله مرگبار در افغانستان به ویژه در کابل را بدوش گرفته است.
صبغت الله احمدی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه گفته است:«از اینکه گروه های تروریستی به فهرست سیاه سازمان ملل اضافه شوه است، طبیعتا استقبال میکنیم و ما امیدوار هستیم ای مورد ادامه پیدا بکنه تا هیچ گروه تروریستی نتانه آزادانه به فعالیت بپردازه».
شاخه خراسان داعش در افغانستان بیش تر در ولایت‌های ننگرهار و کنر فعال بوده است اما ولایت‌های جوزجان، فراه، زابل و هلمند نیز گواه فعالیت‌های این گروه بوده اند.
شاخه خراسان داعش ظهورش را در ده هم ماه جنوری سال ۲۰۱۵ با پخش یک نوار تصویری درانترنت اعلام کرد.
این گروه درنخست ازسوی یک فرمانده پیشین تحریک طالبان پاکستان رهبری می شد و وفاداری اش را ازهسته اصلی داعش به رهبری ابوبکر البغدادی اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала