جگرن امریکایی از شکست در افغانستان سخن گفت

© Photo / US Army / Joseph A. Wilsonجگرن امریکایی از شکست در افغانستان سخن گفت
جگرن امریکایی از شکست در افغانستان سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جگرن امریکایی می‌گوید که کشورش اطلاعات واقعی در بارۀ تلفات و هزینه‌های امریکا در جنگ افغانستان را ارائه نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از AntiWar، «دنی سیورسن» جگرن ارتش امریکا که در عملیات‌های نظامی در افغانستان شرکت داشته می‌گوید که مقامات امریکایی در حقیقت اطلاعات واقعی از تلفات امریکایی‌ها و هزینه‌های مربوط به جنگ افغانستان را ارائه نمی‌کنند.

به گفته وی، در مدت 17 سال جنگ در افغانستان امریکا 2.4 هزار سرباز و افسر خود را از دست داده است و همچنان مالیه‌ دهندگان امریکایی در حال حاضر حدود یک تریلیون دالر از خود جیب خود برای جنگ افغانستان پرداخت کرده‌اند.

این جگرن امریکایی گفت که این همه پول‌های مصرف شده در افغانستان منجر به هیچ چیز مثبت نشده است، به گفته وی امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده و خود مقامات امریکایی نمی‌توانند پاسخ قابل فهم را دریافت کنند که منتظر چه نتیجۀ از این جنگ بوده اند.

به گفته امریکایی دولت فعلی امریکا تصمیم گرفت از یک روش خاص استفاده کند و به راحتی از هرگونه پوشش رویدادهای جنگ افغانستان به مردم اجتناب ورزد.

او معتقد است که پول هنگفت اختصاص یافته به آموزش نیروهای امنیتی افغان در واقع به هدر رفته است.

سیورسن می‌گوید که سربازان افغانی از ارتش فرار می‌کنند و اقتصاد کشور به طور کامل نمی‌تواند نیروهای امنیتی خود را به گونۀ مستقل آماده سازد تا که بتواند با ترورسیم کنار بیاید.

این جگرن امریکایی می‌گوید که این امر بسیار ناخوشایند است که مقامات کابل با حمایت امریکایی‌ها بیش از نیمی کشور را در کنترول ندارد. به همین خاطر تصمیم گرفته شد که گزارش را متوقف نموده و به نحوی وضعیت را نظارت کنند.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا آمادگی خود را نسبت به خروج نیمی از نظامیان امریکایی از افغانستان اعلام کرد با این حال روند خروج آنها متوقف شده و دلیل رسمی در باره متوقف شدن روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان گزارش نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала