پاتروشف: افغانستان منبع اصلی تروریسم در ساحه سازمان شانگهای است

© Sputnik / Sergey Guneevپاتروشف: افغانستان منبع اصلی تروریسم در فضای سازمان شانگهای است
پاتروشف: افغانستان منبع اصلی تروریسم در فضای سازمان شانگهای است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر شورای امنیت روسیه می‌گوید که افغانستان منبع اصلی تروریسم در ساحه سازمان همکاری شانگهای است.

به گزارش اسپوتنیک، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفت که افغانستان منبع اصلی تروریسم در ساحه سازمان همکاری شانگهای است.

پاتروشف روز چهارشنبه در بیشکک در نشست چهار جانبه دبیران شورای امنیت کشورهای غضو سازمان همکاری شانگهای، افزود که تهدید اصلی امنیتی برای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، اکنون فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی بین‌المللی است.

تروریستان مسیر جدید برای انتقال جنگجویان خود به روسیه را جستجو مینماید - اسپوتنیک افغانستان
تروریستان مسیر جدید برای انتقال جنگجویان خود به روسیه را جستجو می نمایند

او گفت: تروریست‌ها قصد دارند کشورهای عضو شانگهای، البته در ابتدا کشورهای آسیای مرکزی، را برای پیاگاه‌های جلب و جذب و گسترش ایدئولوژی‌های افراطی اسلامگرا خود در نظر بگیرند.

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: افغانستان منبع اصلی تروریسم در ساحه سازمان همکاری شانگهای است. وضعیت روز به روز در افغانستان رو به وخامت است. دولت نفوذ خود را در مدیریت صلح و سیستم سیاسی از دست می‌دهد. کشور تجارت‌های خارجی را از دست داده و سرمایه‌گذاران خارجی به طور قابل توجهی حمایت مالی خود را برای اقتصاد آن کشور کاهش داده اند.

در عین حال، وی می‌گوید که جدی ترین تهدید برای امنیت کشورهای عضو شانگهای داعش است که مسئول فعالیت‌های تروریستی بیشتری در حملات افغانستان می‌باشند.

آقای پاتروشف گفت: بر اساس اطلاعات که در اختیار ما گذاشته شده است بین 2.5 تا 4 هزار عضو گروه تروریستی داعش در افغانستان به فعالیت‌های تروریستی مشغول اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала