تاجکستان به بافر قاچاق مواد مخدر افغانستان مبدل شده است

© AP Photo / Alexandre Meneghiniمواد مخدر
مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره مبارزه با مواد مخدر: تاجکستان بافر مسیر شمالی قاچاق مواد مخدر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، شیرخان سلیم زاده، رئیس آژانس کنترل مواد مخدر تاجکستان گفته است که تاجکستان به عنوان "بافر" در مسیر شمال قاچاق مواد مخدر افغانستان عمل می کند.

موادمخدر - اسپوتنیک افغانستان
پولیس مبارزه با مواد مخدر روسیه به تاجکستان کمک میکند
در روز پنج شنبه، در دوشنبه به حمایت سازمان ملل متحد، کنفرانس برای "جلوگیری از دوران مالی قاچاق مواد مخدر و جنایت برای امنیت منطقه و توسعه پایدار" دایر شد. این رویداد در حاشیه کنفرانس "همکاری بین المللی و منطقه ای در مبارزه با تروریسم و منابع مالی آن، از جمله قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته" برگزار گردید که روز جمعه در پایتخت تاجیکستان برگزار می شود.
سلیم زاد گفت: "تاجکستان که بین افغانستان و کشورهای مصرف کننده مواد مخدر قرار دارد، با توجه به مرز طولانی و پیچیده (1،334،000 کیلومتر)، نقش بافر را در قاچاق مواد مخدر در طول مسیر شمال اجرا می نماید".
به گفته وی، تاجکستان مشکلات افغانستان را درک می کند و برای بازگرداندن ساختار اجتماعی و اقتصاد این کشور سعی می ورزد، اما فعالیت های روزافزونی ستیزه جویان طالبان و داعش (فعالیت آنها در فدراسیون روسیه ممنوع است) امنیت تمام منطقه آسیای میانه را تهدید می کند.
رئیس آژانس کنترل مواد مخدر تاجکستان تاکید کرد: "مسائل مربوط به قاچاق مواد مخدر غیرقانونی، بیشتر از همیشه به جامعۀ جهانی مربوط می شود؛ چرا که به طور مداوم تروریسم بین المللی و جرایم فراملی را تامین می کند." وی خاطرنشان کرد که مقابله با قاچاق مواد مخدر غیرقانونی باید تقویت شود و از سوی کل جامعه جهانی حمایت گردد که بخشی جدایی ناپذیر از "مبارزه با تروریسم بین المللی، جرایم فراملی" است.
به نوبه خود، ناتالیا آلمانی، رئیس مرکز منطقه ای دیپلماسی پیشگیرانه آسیای مرکزی سازمان ملل متحد، گفت که هیچ یک از کشورهای جهان از تامین مالی تروریسم مصون نیست. به نظر وی، در جریان تجزیه و تحلیل و تحقیقات تبادل اطلاعات و کمک های حقوقی، همکاری سرویس های اطلاعات مالی ضروری است. او خاطرنشان کرد که در مبارزه علیه تامین مالی تروریسم سه اقدام مهم وجود دارد که عبارت از اراده سیاسی کشورها؛ چارچوب نهادی و جنبه های عملیاتی می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала