ترس نتانیاهو از حمله ایران به اسرائیل در گفتگو پامپئو

© AP Photo / Sebastian Scheinerترس نتانیاهو از حمله ایران به اسرائیل در گفتگو پامپئو
ترس نتانیاهو از حمله ایران به اسرائیل در گفتگو پامپئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های اسرائيلی از تماس تلفونی نتانیاهو با پمپئو درباره ایران خبر داده و مدعی شده‌اند که تل‌آویو قصد دارد اطمینان یابد که مورد حمله ایران قرار نمی‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، رسانه‌های رژیم اسرائيلی بامداد امروز (پنجشنبه، ۱۶ می) گزارش داده اند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل اوایل هفته برای رایزنی درباره تنش‌های اخیر در منطقه از جمله در ارتباط با ایران، تلفونی با مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا صحبت کرده است.

نتانیاهو: با تمام توان خود در مقابل ایران مقاومت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
نتانیاهو: با تمام توان خود در مقابل ایران مقاومت می‌کنیم

به نوشته پایگاه تایمز اسرائیل، همزمان جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم با معیر بن شبات، همتای اسرائيلی خود در تماس بوده تا سیاست طرفین در قبال ایران هماهنگ پیش رود.

بنا بر این گزارش، نتانیاهو اخیرا در جلسه‌ای با سران امنیتی اسرئیل از آن‌ها خواسته تمام تلاش خود را انجام دهند تا تل‌آویو از مناقشه میان امریکا و ایران دور بماند. بر اساس گزارش کانال ۱۳ تلویزیون اسرائيلی، نتانیاهو از حاضران در این جلسه خواسته به دقت تحولات مربوط به تنش‌ها میان امریکا و ایران را رصد کنند و هرآنچه در توان دارند انجام دهند "تا به هر قیمتی شده، اسرائیل از این تحولات دور بماند".

این گزارش همچنین مدعی است که ارزیابی تل‌آویو این است که بعید است ایران یا متحدان ایران علیه این رژیم اقدام نظامی انجام دهند.

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل این گزارش را رد نکرده، اما گفته قصد اظهار نظر در مورد آن را هم ندارد. مقام‌های امریکایی نیز گفته‌اند نتانیاهو و پامپئو در تماس مداوم هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала