هند دو فروند هلیکوپتر می – ۳۵ به قوای هوایی افغانستان کمک کرد

© Photo / Angelita Lawrence, U.S. Air Forceهند دو فروند هلیکوپتر می – ۳۵ به قوای هوایی افغانستان کمک کرد
هند دو فروند هلیکوپتر می – ۳۵ به قوای هوایی افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند این دو هلیکوپتر محاربوی را جهت مبازره با تروریزم از کشور بیلاروس خریداری و به قوای هوایی افغانستان سپرد.

به گزارش اسپوتینک به نقل از وزارت دفاع ملی افغانستان، دوفروند هلیکوپتر محاربوی Mi-35 را که هند جهت مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی به قوای هوائی افغانستان از کشور بیلاروس خریداری و اکمال نموده است، طی محفلی با حضورداشت اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی، وینی کمار سفیر کبیر هند مقیم کابل، تورنجنرال عبدالفهیم رامین پیلوت، قوماندان عمومی قوای هوائی و شماری از روئسا و جنرالان ستر درستیز و وزارت دفاع ملی رسمأ به مقام وزارت دفاع ملی  تسلیم داده شد.

قابل یاد آوریست که در آینده نزدیک ۲ فروند دیگر از همین نوع هلیکوپترها بمنظور تسریع و موثر سازی عملیات های هوائی بالای دشمنان مردم افغانستان خریداری و اکمال خواهد شد.

سرپرست وزارت دفاع ملى در مراسم تسليم گيرى این هلیکوپترها از كمك و همکاری‌هاى هند در بخش‌هاى دیگر از قبیل تجهيز نيروهاى دفاعى و امنیتی كشور، تداوى و معالجه زخميان و تعليم و تربیه سربازان در طول دو دهه گذشته قدردانى و سپاس‌گزاری كرد. 

سرپرست وزارت دفاع ملى خطاب به نيروهاى هوايى كشور گفت: "ملت افغانستان به شما افتخار ميكنند؛ شما در اين فصل جنگ در كنار ديگر همكاران تان قهرمانى نشان داديد و پلان دشمن را بعد از اعلام عمليات شان دفع كرديد." 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала