واکنش ونزوئلا به هجوم پولیس به سفارت این کشور در واشنگتن

© AFP 2023 / Kirill Kudryavtsevواکنش ونزوئلا به هجوم پولیس به سفارت این کشور در واشنگتن
واکنش ونزوئلا به هجوم پولیس به سفارت این کشور در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت ونزوئلا میگوید که کاراکاس هجوم پولیس امریکا به سفارت این کشور در واشنگتن را بی جواب نخواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا با نشر پیامی در توییر در واکنش به بازداشت فعالان حامی رئیس جمهور مادورو در سفارت این کشور در واشنگتن گفت که این اقدام مقامات امریکایی کنوانسیون وین راجع به روابط دیپلوماتیک را نقض میکند.

خورخه آرزا: «دولت ونزوئلا حق پاسخگویی به اقدامات امریکا را بر مبنای اصل متقابل و در چارچوب حقوق بین الملل برای خود محفوظ میدارد.»

گفتنی است، پیش از این پولیس امریکا چهار تن از فعالان جنبش ضد جنگ CodePink را بازداشت نمود، که تقریبا یک ماه پیش برای جلوگیری از اشغال سفارت ونزوئلا از سوی نمایندگان خوان گوایدو، رهبر اپوزسیون ونزوئلا ساختمان این سفارت را تحت کنترول خود گرفته بودند.

یادآوری میکنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ۲۳ جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.      

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.    

ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.      

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала