اعضای کانگرس امریکا تحریم‌ها علیه ترکیه را به بحث می‌گیرند

© AP Photo / Susan Walshاعضای کانگرس امریکا تحریم‌ها علیه ترکیه را به بحث می‌گیرند
اعضای کانگرس امریکا تحریم‌ها علیه ترکیه را به بحث می‌گیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از اعضای کانگرس امریکا که شامل دیموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان می‌باشند، قطعنامه‌یی را با درخواست "اعمال کامل تحریم‌ها" علیه ترکیه، به چندین کمیته مجلس نمایندگان امریکا پیشکش نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا خبر داده است که پیشنهاد شده است تا این تحریم‌ها در چوکات قانون "مقابله با مخالفین امریکا از طریق تحریم‌ها" (CAATSA) وضع شوند.

پیشنهاد امریکا به ترکیه برای تاخیر خریداری اس – ۴۰۰ روسی - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد امریکا به ترکیه برای تاخیر خریداری اس – ۴۰۰ روسی

علاوه بر این، در پیشنویس این قطعنامه آمده است که در صورت خریداری سیستم دفاع راکتی اس — ۴۰۰ روسی، ترکیه باید از برنامه ساخت جنگنده — بمب‌افکن نسل پنجم اف — ۳۵ بیرون شود.

قطعنامه‌هایی که در مجلس‌های نمایندگان و سنای امریکا به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرند، هیچ قدرت حقوقی نداشته و تنها خاصیت پیشنهادی دارند. قانون‌گذاران امریکا از این طریق موضع شان را در رابطه با مسائل ابراز کنند، و قوه اجرایی امریکا می‌تواند چنین سند را رد کند.

دیروز (چهارشنبه، ۱۵ می) چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به پیشنهاد امریکا مبنی بر تاخیر در خریداری اس — ۴۰۰ از روسیه، اظهار داشت که انقره خرید اس — ۴۰۰ روسی را معطل نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала