امریکا شرکت "هواوی" و هفتاد شرکت تابعه آنرا وارد لست سیاه می‌کند

© Sputnik / Кирилл Каллиников /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا شرکت "هواوی" و هفتاد شرکت تابعه آنرا وارد لست سیاه می‌کند
امریکا شرکت هواوی و هفتاد شرکت تابعه آنرا وارد لست سیاه می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت تجارت ایالات متحده امریکا قصد دارد بزرگترین شرکت چینی تولیدکننده تجهیزات مخابراتی Huawei (هواوی) را وارد لست سیاه کند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی وزارت تجارت ایالات متحده امریکا با نشر یک اعلامیه نوشته است: "این اقدامات مرتبط با اطلاعاتی می‌باشد که اساس منطقی مبنی بر اینکه Huawei در فعالیت‌هایی که از جانب وزارت عدلیه به آن متهم شده است، شرکت دارد".

در اعلامیه آمده است که این شرکت همراه با ۷۰ شرکت تابعه آن به دلیل "فعالیتی که مخالف امنیت ملی ایالات متحده امریکا" است، به لست سیاه افزوده خواهد شد.

کانادا روند اخراج مدیر ارشد مالی شرکت هواوی را اغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
کانادا روند اخراج مدیر ارشد مالی شرکت هواوی را اغاز کرد

دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا روز چهارشنبه، ۱۵ می از تهدید جاسوس‌های خارجی به تکنالوژی‌های معلوماتی امریکا خبر داد و خواستار ایجاد تعادل میان سرمایه‌گذاری با امنیت ملی این کشور شد.

ترامپ با اعلام رژیم "وضعیت اضطراری ملی" به دلیل تهدیدها به تکنالوژی معلوماتی، فرمانی را به امضا رسانید و به وزیر تجارت دستور داد تا معاملاتی را که برای امنیت ملی ایالات متحده امریکا و امنیت باشندگان این کشور خطر ایجاد می‌کنند، منع قرار دهد.

در فرمان رئيس جمهور امریکا از هیچ کشور و یا شرکت مشخص نام برده نشده است، اما اینطور معلوم می‌شود که این فرمان علیه چین و شرکت‌های Huawei و ZTE صادر شده باشد.

شرکت هواوی در واکنش به این اقدام امریکا، اعلام داشته است که اقدامات بی‌اساس ایالات متحده علیه این شرکت هیچ کمک به تامین امنیت واشنتگن و قوی‌تر شدن آن نمی‌کند و امریکا مجبور می‌شود تا تجهیزات گران‌تر و کم‌کیفیت‌تر را جاگزین تجهیزات ساخت این شرکت، کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала