آغاز روند تثبیت ملکیت جایدادهای مسیر پروژه «کاسا یک هزار»

© Sputnik / Artem Kreminskyآغاز روند تثبیت ملکیت جایدادهای مسیر پروژه «کاسا یک هزار»
آغاز روند تثبیت ملکیت جایدادهای مسیر پروژه «کاسا یک هزار» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روند تثبیت ملکیت جایدادهای مسیر پروژه ای «کاسا یک هزار» از ولایت کاپیسا آغاز شد.
کاسا یک‌هزار - اسپوتنیک افغانستان
سنگ‌ تهداب پروژه «کاسا یک‌هزار» امروز گذاشته می‌شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز،  وزارت شهرسازی و اراضی افغانستان روند تثبیت حق مالکیت و قیمت‌گذاری جایدادهای مسیر پروژه‌ی برق «کاسا یک هزار» را آغاز کرده است.

این روند روز پنج‌شنبه (۲۶ ثور) از روستای «پفدم» ولسوالی حصه‌ی اول ولایت کاپیسا آغاز شده و قرار است به ولسوالی‌های کوه‌بند، نجراب و تگاب این ولایت نیز ادامه یابد. طول مجموعی پروژه‌ی برق «کاسا یک هزار» در ولایت کاپیسا ۱۱۰ کیلومتر گفته شده است.

در اعلامیه‌ی وزارت شهرسازی و اراضی افغانستان آمده است، که دو تیم کاری این وزارت به‌منظور تثبیت حق مالکیت، ارزش‌یابی و قیمت‌گذاری جایدادهای مسیر پروژه‌ی «کاسا یک هزار» به ولایت‌های پنجشیر و کابل اعزام شده و قرار است به‌زودی تیم‌های کاری دیگر به ولایت‌های لغمان و ننگرهار نیز فرستاده شوند.

در این اعلامیه‌ همچنان آمده است، که سروی کدستر، تثبیت حق مالکیت، ارزش‌یابی و قیمت‌گذاری و استملاک جایدادهای مسیر پروژه‌ی «کاسا یک هزار» از مسئولیت‌های وزارت شهرسازی و اراضی است و این وزارت به ایجاد فرصت‌های بهتر تطبیق این پروژه در افغانستان، متعهد است.

آغاز روند استملاک جایدادهای مسیر پروژه‌ی «کاسا یک هزار» در کاپیسا

گفتنی است که پروژه‌ی برق «کاسا یک هزار» به تمویل مالی بانک جهانی، برق قرغزستان و تاجکستان را از طریق خط‌های انتقال انرژی با طول یک هزار ۲۵۰ کیلومتر به افغانستان و از طریق افغانستان به پاکستان منتقل می‌کند.

«کاسا یک هزار» پروژه ا‌ی انتقال یک هزار و ۳۰۰ میگاوات برق آبی از قرغزستان و تاجکستان از طریق افغانستان به پاکستان است که از این میان هزار میگاوات آن به پاکستان منتقل شده و باقی ۳۰۰ میگاوات برق آن به ولایات میدان‌وردک، غزنی، زابل، لوگر و پکتیا اختصاص داده می‌شود.

یادآوری می کنیم، که پروژه‌ی برق «کاسا یک هزار» از مسیر ولایت کندز در افغانستان آغاز و پس از عبور از ولایت‌های بغلان، پنجشیر، کاپیسا، کابل، لغمان و ننگرهار، به پاکستان وصل می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала