رشوه دادن امریکا به کشورهای جهان برای جلوگیری از خرید جنگ افزار روسی

© REUTERS / Stringerامریکا به کشورهای که از خرید جنگ افزار روسی امتناع ورزند
امریکا به کشورهای که از خرید جنگ افزار روسی امتناع ورزند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا قصد دارد در سراسر جهان برنامه اعلام نشده کمک رسانی مالی به کشورهایی را اجرا کند که حاضر باشند از خریداری جنگ افزار روسی صرف نظر کنند.
انعکاس بازگشت جنگ افزار های غول پیکر روسی در رسانه های امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
انعکاس بازگشت جنگ افزار های غول پیکر روسی در رسانه های امریکایی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Defence One، پیش از این چنین کمک هایی به کشورهای اروپای شرقی واگذار می شد که پیشین از این عضو پیمان ورشو بودند.

برنامه اروپایی مربوطه موسوم به ERIP در شش کشور اروپایی اجرا می شود و در چارچوب آن در صورت صرف نظر کردن این کشورها از استفاده از موتر های نظامی و بالگردهای ساخت شوروی و روسیه و خریداری تسلیحات ساخت امریکا به جای آنها،کمک های مالی ایالات متحده واگذار می شود. مثلاً اسلواکی 50 میلیون دالر برای خریداری بالگرد و کرواسی 25 میلیون دالر برای خریداری موتر های نظامی از امریکا دریافت کرد. حالا ایالات متحده قصد دارد این برنامه را در سراسر جهان اجرا کند.

یک مقام وزارت خارجه امریکا گفت:- "هدف ما کمک به شریک های ما در متوقف کردن صادراتی است که به پیمانکاران، پرسنل خدماتی و لوازم یدکی ساخت روسیه امکان می دهد وارد پایگاه های نظامی ناتو شوند".

طبق برنامه ERIP، به هرکشور شرکت کننده از آن در صورت صرفنظر کردن از خریداری تسلیحات و موتر های نظامی ساخت روسیه بین 50 تا 100 میلیون دالر اعتبار برای نوسازی تجهیزات جنگی خود واگذار می شود.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا خاطرنشان ساخت ممکن است کشورهایی که به خرید لوزام یدکی برای موتر های نظامی خود از روسیه ادامه دهند، مورد تحریم های ایالات متحده قرار بگیرند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала