خلیلزاد: برنامه های انتخابات باید به طور شفاف ادامه یابد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد: برنامه های انتخابات باید به طور شفاف ادامه یابد
خلیلزاد: برنامه های انتخابات باید به طور شفاف ادامه یابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده امریکا برای صلح افغانستان می گوید، که صلح طلبی مانع مردم افغانستان برای تقاضا کردن اتخاذ آمادگی‌ها برای یک انتخابات ریاست جمهوری معتبر نمی‌شود.
خلیلزاد: روند مذاکرات با طالبان در قطر به کندی پیش می رود - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: روند مذاکرات با طالبان در قطر به کندی پیش می رود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان گفته است، صلحی که منجر به یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان جنگ و حل معضل افغانستان شود، اولویت امریکا است، اما در کنار آن آماده‌گی برای برگزاری انتخابات نیز اتخاذ شود.

خلیل‌زاد روز شنبه بیست‌وهشتم ثور در پیام تویتری اش هم‌چنان تأکید کرده است، هم‌زمان با پیش‌برد گفت‌وگوهای صلح، برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قابل اعتماد نیز برنامه‌ریزی شود.

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، در این پیام تویتری اش، اولویت کشورش را در خصوص مساله صلح و انتخابات توضیح داده و تأکید کرده است که این دو روند باید به صورت هم‌زمان به پیش‌ برده شود. او گفته است که مردم افغانستان صلح و پایان جنگ را می‌خواهند اما خواست برقراری صلح مردم را از حق اشتراک در انتخابات محروم نمی‌کند.

این در حالیست، که الیس ویلز، معاون وزیر خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی که هفته گذشته برای اشتراک در مراسم گشایش «بازنگری کمک‌های ملکی امریکا»، به افغانستان آمده بود، در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی و اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی روی برگزاری انتخابات به موقع، شفاف و با اعتبار تأکید کرد.

یادآوری می کنیم، که قرار است که انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال روان برگزار شود. در این انتخابات ۱۸ نفر به شمول سران حکومت وحدت ملی، برای تصدی کرسی ریاست جمهوری نام‌نویسی کرده‌اند.

اخیراً با تشدید تلاش‌های صلح، نگرانی‌ها از به حاشیه رفتن انتخابات نیز مطرح شده است. اما خلیل‌زاد که تاکنون شش‌بار هیأت امریکایی را در گفت‌وگو با نماینده‌گان گروه طالبان رهبری کرده است، به این نگرانی‌ها پاسخ داده و خواهان اتخاذ آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوی به موقع و معتبر شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала