دعوت پادشاه عربستان از رهبران عرب برای شرکت در دو نشست فوری در مکه

© AP Photo / Fethi Belaidدعوت پادشاه عربستان از رهبران عرب برای شرکت در دو نشست فوری در مکه
دعوت پادشاه عربستان از رهبران عرب برای شرکت در دو نشست فوری در مکه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پادشاه عربستان سعودی از رهبران کشورهای عربی خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی دعوت کرده است تا اواخر هفته آینده در دو نشست فوق‌العاده در مکه شرکت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از SPA، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی از رهبران کشورهای عربی خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی دعوت کرده است تا اواخر هفته آینده در دو نشست فوق‌العاده در مکه شرکت کنند.

کشورهای عربی خلیج فارس با استقرار نیروهای امریکایی در منطقه موافقت کردند - اسپوتنیک افغانستان
کشورهای عربی خلیج فارس با استقرار نیروهای امریکایی در منطقه موافقت کردند

یک منبع مسوول در وزارت امور خارجه عربستان می‌گوید که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی از رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و رهبران کشورهای عربی دعوت کرده است در تاریخ 30 ماه می در دو نشست فوری کشورهای عربی خلیج فارس و نشست سران عرب با هدف بررسی حوادث اخیر علیه تاسیسات نفتی این کشور و انفجارهای بندر فجیره امارات و پیامدهای این حوادث بر منطقه، در شهر مکه مکرمه گرد هم آیند.

این منبع گفت: این دعوت بعد از مشورت و هماهنگی با کشورهای برادر در شورای همکاری خلیج ‌فارس و اتحادیه عرب برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه و در سایه حمله به کشتی‌های تجاری در آب‌های منطقه‌ای دولت امارات متحده عربی، صورت گرفته است.

به گفته منبع مذکور، حملات مذکور پیامدهای خطرناکی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز بر ثبات بازار جهانی نفت به همراه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала