دلایل تلاش امریکا برای لغو معامله اس – ۴۰۰ روسیه با ترکیه نامیده شد

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر دلایل تلاش امریکا برای لغو معامله اس – ۴۰۰ روسیه با ترکیه نامیده شد
دلایل تلاش امریکا برای لغو معامله اس – ۴۰۰ روسیه با ترکیه نامیده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان امور بین‌المللی ترکیه از دلایل تلاش‌های ایالات متحده امریکا برای مزاحمت به معامله میان روسیه و ترکیه برای خریداری سیستم دفاع راکتی اس – ۴۰۰، نام برده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه ترکی Türkiye، میتهات ایشیک، کارشناس امور امنیتی در این رابطه گفته است که ایالات متحده امریکا طرفدار تحکیم پنانسیل دفاعی ترکیه نمی‌باشد، زیرا در حال حاضر دیدگاه‌های دو کشور مبنی بر حل معضله خاور میانه متفاوت اند.

به باور تورغل اسماعیل، کارشناس دیگر ترکی، ایالات متحده امریکا نسبت به نزدیکی ترکیه با روسیه که در سوریه دیده می‌شود، نگرش منفی دارد.

ترکیه در تلاش بدست آوردن اس-400 و اف-35 است - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه در تلاش بدست آوردن اس-400 و اف-35 است

همچنان بلال سمبور، پروفیسور ترکی با اشاره به اقدامات متناقض دولت امریکا در قبال ترکیه گفته است که واشنگتن از فروختن سیستم دفاع راکتی پاتریوت به انقره أبا می‌ورزد، و در عین حال از خریداری اس — ۴۰۰ توسط ترکیه انتقاد می‌کند.

وی همچنان افزود که خودداری ترکیه از خریداری اس — ۴۰۰ از روسیه آسیب بزرگی به اعتبار ترکیه وارد خواهد کرد.

در ماه اپریل ایالات متحده امریکا به ترکیه هشدار داد که در صورت خریداری اس — ۴۰۰ از روسیه، واشنگتن از فروش جنگنده‌های نسل پنجم اف — ۳۵ به انقره خودداری خواهد کرد.

امریکا و کشورهای دیگر ناتو نگران این اند که اگر انقره مجهز به سیستم اس — ۴۰۰ و جنگنده‌های اف — ۳۵ شود، رادارهای روسیه قادر به تشخیص و ردیابی جنگنده‌های امریکایی خواهد شد.

توافقنامه خریداری چهار دسته اس — ۴۰۰ توسط انقره در ماه سپتمبر سال ۲۰۱۷ به امضا رسید. 

هزینه این قرارداد ۲.۵ میلیارد دالر می‌باشد که نیم این مبلغ به عنوان قرضه روسی پرداخته خواهد شد.

به تاریخ ۱۵ می گزارش شده بود که ترکیه درمورد تولید مشترک سیستم اس — ۵۰۰ با روسیه، فکر می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала