میانجی‌گری روسیه و پنج کشور دیگر برای حل بحران امریکا – ایران

© AFP 2023 / Carlos Barriaمیانجی‌گری روسیه و پنج کشور دیگر برای حل بحران امریکا – ایران
میانجی‌گری روسیه و پنج کشور دیگر برای حل بحران امریکا – ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه در کنار پنج کشور دیگر به‌عنوان میانجی در حل و فصل بحران میان ایالات متحده امریکا و ایران عمل خواهند کرد – منبع نزدیک به نخست وزیر عراق.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع نزدیک به نخست وزیر عراق در این رابطه گفت: "روسیه، قطر، عراق، سوئیس، عمان و جاپان کشورهایی اند که برای حل بحران میان واشنگتن و تهران میانجی‌گری می‌کنند".

منبع خاطر نشان ساخت که روزهای سه شنبه و چهارشنبه عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در چوکات سفرهای منطقوی به قطر و کویت سفر می‌کند و می‌خواهد از این طریق تلاش‌ها برای حل بحران امریکا — ایران را افزایش دهد.

بیرق ایران و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عراق می تواند بین ایران و امریکا میانجیگری کند

قبل از گزارش شده بود که ایالات متحده امریکا پس از وخیم‌شدن وضعیت در اطراف ایران و خلیج فارس، دست کم هفت کشتی جنگی را در این منطقه مستقر نموده و سیستم دفاع راکتی پاتریوت را نیز جابجا نموده است.

پنتاگون در رابطه به استقرار نیروهایش در اطراف ایران گفته است که این اقدام در جواب به "علایم آمادگی ایران برای انجام عملیات‌های تهاجمی علیه نیروهای ایالات متحده امریکا و برای دفاع از منافع امریکا" گرفته شده است.

دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا ابراز امیدواری برای جلوگیری از آغاز جنگ با ایران نموده است. این در حالیست که علی خامنه‌ای، رهبر مذهبی ایران گفته است که ایران قصد آغاز جنگ با امریکا را ندارد اما به مقاومت به واشنگتن ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала