فساد موانع اصلی تأمین صلح در افغانستان میباشد

عضو شوید
تدامیچی یاماموتو، نمایندۀ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان اظهار داشته ‌است: «مبارزه علیه فساد در افغانستان هنوز هم نیاز اساسی محسوب می‌شود».

اسپوتنیک به نقل از طلوع، دفتر هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارش تازه‌یی‌که روز دوشنبه (۳۰ ثور) نشر کرده، می‌گوید این نهاد دریافته است که برای تداوم پیشرفت‌ها در راستای تطبیق راهبرد مبارزه با فساد در افغانستان، به تمرکز و تلاش‌های دوامدار ضرورت‌ است.

تدامیچی یاماموتو، رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) - اسپوتنیک افغانستان
دیدار رئیس یوناما با ملا برادر

در گزارش تحت عنوان «مبارزۀ افغانستان در برابر فساد: کار اساسی برای صلح و رفاه» آمده‌است که افغانستان در راستای مبارزه با فساد پیشرفت‌هایی داشته‌است.
دامیچی یاماموتو، ریس یوناما در افغانستان در این گزارش گفته‌است: «ملل متحد از پیشرفت‌های افغانستان در این عرصه استقبال می‌کند، اما تمام نهادهای افغان در کنار همۀ اقشار جامعه، باید به تلاش‌های شان در راستای افزایش اصول تعهد، محاسبه و شفافیت ادامه دهند».
او افزوده‌است: «فساد، حاکمیت قانون را ضعیف و زمینه را برای جنایات بیشتر مساعد می‌سازد که این امر منجر به ایجاد حلقه خبیثه گردیده که فرهنگ معافیت از مجازات را تقویه می‌کند. از همه مهمتر این‌که فساد حتی چشم انداز صلح را در معرض خطر قرار می‌دهد، در حالی‌که راه حل مبتنی به مذاکرات برای آینده افغانستان باید بر اساس صداقت و عدالت باش».
یوناما در این گزارش، پیشنهاداتی نیز برای مبارزه بهتر و جدی‌تر با فساد و بهبود زنده‌گی مردم ارائه کرده‌است.
یوناما می‌گوید که مبارزه در برابر فساد هرچند ادامه‌دار بوده‌است، اما نتیجه‌یی روی زنده‌گی مردم نداشته‌است. بربنیاد این گزارش، فساد حتی یکی از موانع اصلی در برابر تأمین صلح در افغانستان میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала