دیدار سفیر روسیه با استاد محمد کریم خلیلی

© Photo / HPS Mediaدیدار سفیر روسیه با محمد کریم خلیلی در کابل
دیدار سفیر روسیه با محمد کریم خلیلی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکساندر مانتیتسکی سفیر فدراتیف روسیه مقیم در کابل، روز دوشنبه، 30 ثور 1398، با استاد محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح دیدار نمود.

به گزارش اسپوتنیک، در این دیدار روی مسائل مهم سیاسی از آن جمله پیشرفت‌های صلح در افغانستان و هماهنگی‌های منطقوی، گفتگو شد.
الکساندر مانتیتسکی سفیر جمهوری روسیه از دستاورد‌ها و تلاش‌ها برای تحقق صلح در افغانستان اظهار خوشی نموده گفت امیدوار است که این تلاش‌ها ‌به گفتگوی بین الافغانی و تحقق صلح پایدار در افغانستان، منجر شود.

سفیر روسیه در کابل:افغانستان به روسیه نیاز دارد - اسپوتنیک افغانستان
سفیر روسیه در کابل: "افغانستان به روسیه نیاز دارد"

سفیر روسیه همچنان اظهار داشت که کشورش برای آمدن صلح در افغانستان، با دولت و مردم این کشور همکاری می کند و از هیچ تلاشِ در این راستا، دریغ نمی نماید.
الکساندر مانتیتسکی سفیر کشور روسیه از استاد محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح، برای اشتراک در مراسم صدمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک افغانستان و روسیه که قرار است در 28 ماه می سال جاری در مسکو برگزار گردد، دعوت به عمل آورد. وی افزود گرامیداشت از روابط دیپلماتیک دو کشور برای تحکیم روابط دو همسایه، تاثیرگزار است.
استاد محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح ضمن اظهار امتنان از حضور سفیر روسیه و دعوت ایشان برای اشتراک در مراسم صدمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان افغانستان و روسیه، از همکاری‌های روسیه در برقراری صلح در افغانستان قدر دانی نمود.
کریم خلیلی: حکومت و احزاب سیاسی به عنوان یک گروه واحد با پروسۀ صلح برخورد کنند. - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد کریم خلیلی به حکومت و احزاب سیاسی

استاد محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح در باره پیشرفت‌ها و چالش‌های موجود در روند صلح افغانستان صحبت نمود و تاکید نمود که ما صلح را اولویت جدی افغانستان، کشور‌های منطقه و جهان می دانیم.
رئیس شورای عالی صلح اظهار امیدواری نمود با روحیه مثبت صلح خواهی که در سطح افغانستان، منطقه و جهان به وجود آمده است، ما شاهد تحقق صلح و ثبات پایدار در افغانستان باشیم.
استاد محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح همچنان از نشست مسکو و دوحه برای فراهم‌سازی زمینه‌های صلح در افغانستان به نیکی یاد نمود و آن را در راستای رسیدن به ثبات پایدار در کشور، مؤثر ارزیابی نمود.
رئیس شورای عالی صلح، همچنان بر نقش مؤثرِکشور‌های همسایه بویژه فدراتیف روسیه در تامین صلح پایدار در افغانستان تاکید نمود و اظهار داشت، ثبات در منطقه به نفع همهِ کشور‌های منطقه می باشد.
رئیس شورای عالی صلح برقراری روابط دو کشور روسیه و افغانستان را گام مفید دانست و بر دوام و تحکیم هرچه بیشتر آن، تاکید نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала