فرماندۀ ماموریت پشتیبانی قاطع: القاعده در بخش هایی از افغانستان دیده شده است

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Forceفرماندۀ ماموریت پشتیبانی قاطع: القاعده در بخش هایی از افغانستان دیده شده است
فرماندۀ ماموریت پشتیبانی قاطع: القاعده در بخش هایی از افغانستان دیده شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع از فعالیت جنگجویان القاعده در بخش های از افغانستان خبر داد.
اسکات میلر: حملات بر طالبان افزایش می یابد - اسپوتنیک افغانستان
اسکات میلر: حملات بر طالبان افزایش می یابد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال اسکات میلر فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع می‌گوید، که اعضای گروه القاعده در بخش‌هایی از افغانستان دیده شده اند.

از سویی هم این جنرال امریکایی می‌گوید، که موضوع بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان همزمان با گفت‌وگوهای سیاسی دنبال خواهد شد، اما نیروهای امریکایی با نیروهای دولتی و شهروندان افغانستان به همکاری‌های شان ادامه خواهند داد.

این جنرال امریکایی از فعالیت‌های شبکه القاعده در بخش‌هایی از افغانستان سخن می‌گوید، اما نمی‌خواهد که در باره فعالیت‌های این شبکه جزییات را به دست بدهد.

جنرال اسکات میلر- فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع گفت:- "بلی ما القاعده را در افغانستان دیده ایم. در بخش های گوناگون افغانستان آنان را دیده ایم".

این جنرال امریکایی در بارۀ بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان بیان داشت:- "این یک روند سیاسی است و پیشرفت دراین باره با بحث ها دنبال می شود. ما این جا همراه با نیروهای امنیتی شما هستیم و با مردم افغانستان هستیم و ما به کمک های مان ادامه می دهیم".

جنرال میلر گزارش‌ها را در باره افزایش تلفات غیر نظامیان در هنگام عملیات‌های هوایی نیروهای امریکایی را نمی پذیرد.

میلر در این باره گفت:- "آن گونه که ما می بینیم، بار اصلی جنگ را غیر نظامیان بر دوش می کشند، اما ما در عملیات های مان از دقت بیشتر کار می گیریم تا به غیر نظامیان آسیب نرسد".

اما آگاهان چه می‌گویند؟

یادآوری می کنیم، که پیش از این سازمان ملل متحد گزارش داده است که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی حمله‌های نیروهای دولتی و خارجی بیشتر از طالبان و گروه‌های دیگر بر غیر نظامیان مرگ بار بوده اند.

بربنیاد گزارش سازمان ملل متحد در سال دو هزار و هجده میلادی بیش از سه هزار و هشت صد غیر نظامی جان باخته اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала