شرکت برق افغانستان با دادستانی کل این کشور تفاهمنامه امضا کرد

© Photo / شرکت برشنا / شرکت برشناشرکت برق افغانستان با دادستانی کل این کشور تفاهمنامه امضا کرد
شرکت برق افغانستان با دادستانی کل این کشور تفاهمنامه امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت برق افغانستان و دادستانی کل این کشور تفاهمنامه گسترش هماهنگی میان دو نهاد را امضاء کردند.
معرفی بدهکاران برق به دادستانی توسط شرکت برق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
معرفی بدهکاران برق به دادستانی توسط شرکت برق افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مسئولان در شرکت برق افغانستان می‌گویند، که پس از این افراد و نهادهایی که پول برق را در زمان مناسب پرداخت نمی‌کنند به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

به گفته ی آنان، در حال حاضر هزاران تن در کشور، بیش از ۷ میلیارد دالر از برق قرض‌دار استند.

امان‌الله غالب، رییس این شرکت می‌گوید:- "در حال حاضر ما یک فهرست ۳۰۰ نفری را که پول برق شان را نپرداخته اند به دادستانی معرفی کرده ایم، پیش از این نیز برخی ها را به دادستانی معرفی کردیم و شماری از آنان حاضر شدند تا پول قرض شان را قست وار بپردازند".

در همین حال، مسئولان در شرکت برق افغانستان می‌گویند، ۴.۵ میلیارد افغانی زورمندان و سیاسیون، ۲.۸ میلیارد نهادهای بازرگانی و ۷۵۰ میلیون افغانی مکان‌های مقدس قرضدار این شرکت استند.

همچنان، به گفته شرکت برق، ۵ میلیارد افغانی، اداره‌های حکومتی قرضدار شرکت برق استند که نصف آن از سوی وزارت مالیه پرداخته شده و وعده پرداخت نصف دیگر آن نیز داده شده است.

از سویی هم، دادستانی کل می‌گوید، افرادی‌که پس از این پول برق شان را در زمان مناسب نپردازند، مورد تعقیب عدلی و قضایی قرار خواهند گرفت.

نور حبیب جلال، معاون دادستانی کل افغانستان اظهار می‌دارد:- "ما می‌خواهیم در این مورد همکاری خود را با شرکت برق انجام دهیم و به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهیم تا از پرداخت پول مصارف برق سرباز زنند".

این در حالیست، که مشترکان برق در کشور می‌گویند، که در بل، صرفیه برق از سوی کارمندان شرکت برق افغانستان، کم و زیاد نوشته شده و حق تلفی صورت می‌گیرد. آنان کتابچه برق را به جای بل ترجیح داده، شکایت می‌کنند که بل برق را دیرتر دریافت می‌کنند و بیم دارند که تاخیر در تحویلی صرفیهء برق باعث جریمه و یا قطع جریان برق آنها خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала