پنس از پلان امریکا برای حمله بر ونزوئلا سخن گفت

© AP Photo / Mandel Nganپنس از پلان امریکا برای حمله بر ونزوئلا سخن گفت
پنس از پلان امریکا برای حمله بر ونزوئلا سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون رئيس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که واشنگتن تمام گزینه‌های عملی در ونزوئلا را بررسی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ سفید، مایکل پنس، معاون رئيس جمهور ایالات متحده امریکا در جواب به احتمال حمله امریکا بر ونزوئلا گفته است: "رئيس جمهور ترامپ واضح ساخت که ما تمام گزینه‌های احتمالی عملی را بررسی می‌کنیم". وی افزود هنگامی که در ونزوئلا "فاجعه زیر یوغ استبداد و محرومیت" جریان داشته باشد، ایالات متحده امریکا نمی‌تواند در گوشه‌یی آرام بنشیند.

ارتش ونزوئلا به امریکا: سلاح در دست منتظر شما هستیم - اسپوتنیک افغانستان
ارتش ونزوئلا به امریکا: سلاح در دست منتظر شما هستیم

پنس همچنان خاطر نشان ساخت که ترامپ ائتلافی را تشکیل داده است که شامل بیش از ۵۰ کشور است و همه شان خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند. سیاست امریکا اعمال فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر ونزوئلا و طرفداران کوبایی شان ادامه می‌دهد.

قابل یادآوریست که بحران سیاسی زمانی در ونزوئلا آغاز شد که خوان گوایدو، رئيس پارلمان ونزوئلا به تاریخ ۲۳جنوری خودش را رئيس دولت ونزوئلا در دورهٔ حکومت موقت این کشور اعلام کرد.

ایالات متحده امریکا و شماری از کشورهای دیگر گوایدو را به‌رسمیت شناخته، از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور برحال این کشور خواستند تا علیه اپوزیسیون از زور کار نگیرد.

این در حالیست که مادورو خودش را رئيس‌جمهور قانونی ونزوئلا می‌خواند و رئيس پارلمان اپوزیسیونی را "بازیچه امریکا" نامیده است.

روسیه، چین، ترکیه و تعداد زیاد کشورها مادورو را رئيس جمهور قانونی ونزوئلا می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала