امریکا چگونه میتواند ایران را شکست دهد

© Flickr / The U.S. Armyامریکا چگونه میتواند ایران را شکست دهد
امریکا چگونه میتواند ایران را شکست دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در زمینه تشدید اوضاع اطراف ایران در ایالات متحده اکثراً گزینه های مختلف برای "خنثی سازی" دشمن ابراز میگردند. صدای نوبتی را در این مورد مایکل پریجینت افسر پیشین استخبارات امریکا بلند نموده است. نظر او را نشریه The Jerusalem Post (اسرائیل) بررسی نموده است.

طوریکه این نظامی پیشبینی میکند، امریکا توانایی شکست دادن ایران بدون ضرورت مداخله نظامی در خود این کشور دارد.

پریجینت در زمینه شایعات راجع به اعزام 120 هزار سرباز امریکایی به شرق نزدیک اظهار داشت، من این (تحلیل) را انجام دادم، تا با فراخوان ها راجع به ضرورت جنگ با ایران مقابله نمایم.

او نقشه را ترتیب نموده که در آن «نقاط مختلف دردناک» دشمن را نشان داده است. ایران نفوذ خود را در قوس عظیم گسترش بخشیده که در منطقه آبنای باب المندب آغاز میشود و تا سوریه و لبنان توسعه می یابد.

به عقیده مامور پیشین استخبارات، در یمن متحدان ایالات متحده — به ویژه سعودیان و امارات متحده عربی — میتوانند بر حوثیان ضربه وارد سازند. خود واشنگتن به شکست دادن به نیروهای لشکر سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی قادر می باشد که در این منطقه مستقر شده اند. در عراق هرگونه نیروهای مردمی شیعه به هدف امریکا مبدل گشته میتواند.

در صورت حادشدن اوضاع در آبنای هرمز ضربه نظامی-بحری بر اهداف، مربوط به لشکر سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ضروری می باشد. این سازمان به مثابه سازمان تروریستی شناخته شده و این کار به قصر سفید امکان عملکرد با دستان باز را فراهم می سازد. یکجا با اسرائیل از بین بردن «پل زمینی» ایران که امکان حمایت از حزب الله و گروه ها در سوریه و عراق را فراهم می سازد، ممکن می باشد. د ر صورت تشدید کار در باره ساختن سلاح هستوی تاسیسات مربوطه در خاک این کشور هدف حمله قرار خواهند گرفت.

© AP Photo / Ebrahim Norooziامریکا چگونه میتواند ایران را شکست دهد
امریکا چگونه میتواند ایران را شکست دهد  - اسپوتنیک افغانستان
امریکا چگونه میتواند ایران را شکست دهد

پریجینت اشاره میکند، عملیات هوایی در ظرف 72 ساعت برنامه هستوی ایران را برای ده ها سال به عقب انداخته می تواند.

در این صورت، به گفته او، هر ضربه را میتوان توسط حوادث مختلف پوشاند. بطور مثال، اگر امریکا فیصله نماید که مسوولیت ضربه راکتی 19 می در منطقه سفارت خانه ها در عراق را بسیجیان شیعه بر دوش دارند، پس حقانیت وزین برای عملکرد خودی بوجود می آید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала