اولتیماتوم امریکا به ترکیه برای انصراف خرید اس-400 از روسیه

© Sputnik / Artyom Zhitenev /  مراجعه به بانک تصاویر اولتیماتوم امریکا به تریکه برای انصراف خرید اس-400 از روسیه
اولتیماتوم امریکا به تریکه برای انصراف خرید اس-400 از روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه می‌گویند که امریکا به ترکیه دو هفته وقت داده است تا از خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 از روسیه صرف نظر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNBC با اشاره به منبع، امریکا به ترکیه دو هفته وقت داده است تا از خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 از روسیه صرف نظر کند.

به گفته این تلویزیون، در جریان این دو هفته انقره باید معامله را با مسکو لغو کند و سیستم دفاع هوایی (Patriot) را از امریکا خریداری کند.

دلایل تلاش امریکا برای لغو معامله اس – ۴۰۰ روسیه با ترکیه نامیده شد - اسپوتنیک افغانستان
دلایل تلاش امریکا برای لغو معامله اس – ۴۰۰ روسیه با ترکیه نامیده شد

سی‌ان‌بی‌سی به نقل از منابع دیپلماتیک امریکا گزارش داد: کشورهای عضو ناتو به تجهیزات نظامی که با سیستم ناتو منطبق است نیاز دارند، اما سیستم‌های روسیه با این معیارها تناسبی ندارند.

این منابع گفتند: ترکیه در صورتی که به اس-400 دست پیدا کند با پیامدهای واقعی و منفی مواجه خواهد شد.

بنابراین گزارش، یکی از این پیامدها اعمال تحریم های امریکا و کشورها عضو ناتو علیه ترکیه و نیز توقف برنامه خرید جنگنده های اف-35 از سوی ترکیه و پرداخت هزینه 100 جنگنده از این نوع است.

پیش از این، بلید با اشاره به منابع دیپلماتیک در انقره گفته بود که رئیس‌جمهور ترکیه از قرارداد خرید اس-400 با روسیه اجتناب ورزیده است. رئیس‌ بخش ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه اطلاعات روزنامه را رد کرد و اعلام کرد که «روند خرید اس-400 تکمیل شده است».

پیش از این، مقامات ترکی اعلام کردند که ترکیه از این قرارداد عقب نشینی نمی‌کند و اولین مجموعه سیستم دفاع هوایی اس-400 در ماه جولای به ترکیه تحویل داده می‌شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در 5 ماه اپریل پیش از سفر به مسکو در مصاحبه با خبرنگاران در ارتباط با خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 از روسیه گفت که امریکا برخلاف روسیه شرایط مناسبی برای خرید سیستم دفاع راکتی پاتریوت را فراهم نکرد و ترکیه نظر مثبتی در این باره ندارد. او تاکید کرد که واشنگتن درباره خرید سیستم‌های دفاع هوایی روسی توسط ترکیه اشتباه می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала